Spændende stilling som udviklingskonsulent i Social- og Beskæftigelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Spændende stilling som udviklingskonsulent med fokus på strategi og projektledelse
Kunne du tænke dig at være med til at sætte retning for og facilitere udviklingen af borgerinddragende beskæftigelsesindsatser i Herning? Synes du, at det er spændende at navigere i en politisk styret organisation med mange bundlinjer? Og har du lyst til en afvekslende hverdag i tæt samarbejde med ledere, kollegaer og samarbejdspartnere?

Social- og Beskæftigelsesafdelingen i Herning Kommune søger en erfaren udviklingskonsulent, der med et strategisk fokus og en naturlig trang til at gå forrest vil være med til at fortsætte og forstærke udviklingen af social- og beskæftigelsesindsatser i Herning.
Du vil som udviklingskonsulent hos os være med til at påvirke retning, facilitere, medinddrage og understøtte udviklingen af borgerinddragende beskæftigelsesindsatser. Du vil få en bred opgaveportefølje og være med til at skabe værdi i spændet mellem organisation og borger.

Du vil blive en del af Herning Kommunes Social- og Beskæftigelsesafdeling. Der er i hele afdelingen ca. 375 medarbejdere. Du kommer til at arbejde i et sekretariat med syv konsulenter, hvoraf den ene også er gruppeleder. Sekretariatets overordnede opgaver er at understøtte løbende udvikling og drift, både i forhold til ledelse, økonomi og politisk betjening. Vi lægger vægt på en høj faglighed i opgaveløsningen, gode samarbejdsrelationer og en uformel omgangstone.

I sekretariatet løser vi bl.a. følgende opgaver

  • Understøtte ledere med oplæg, rådgivning mv.
  • Projektledelse og koordinering af større og mindre projekter
  • Planlægge og facilitere processer, temadage mv. på alle niveauer i Social- og Beskæftigelsesafdelingen
  • Bidrage til betjening af det politiske udvalg på området – Beskæftigelsesudvalget
  • Udarbejde analyser, redegørelser, notater mv.
  • Lave strategi- og politikformuleringer
  • Budgetlægning og løbende økonomistyring
  • Bidrage til at løse løbende ad-hoc opgaver
Din opgaveportefølje vil udvikle sig løbende og vil afhænge af de aktuelle opgaver samt dine og de øvrige konsulenters kompetencer og præferencer.

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse eller en anden relevant uddannelses- og erfaringsbaggrund.
Du har erfaring som projektleder af processer og projekter. Du arbejder struktureret og selvstændigt og trives i en uforudsigelig hverdag med forskellige opgavestillere og opgaver der ikke nødvendigvis er defineret. Du har lyst og evne til at træde ind i forskellige ledelsesrum og indgå i samarbejde med ledere.

Som person er du god til at kommunikere komplicerede emner – både i skrift og tale. Du er god til at samarbejde med forskellige personligheder og i forskellige samarbejdskonstellationer. Du tager ansvar og er handlekraftig i opgaveløsningen. Du evner at lede op, ned og til siden og har en god fornemmelse af, hvornår der er behov for hvad.
Du må gerne have erfaring fra en politisk styret organisation, men det er ikke en forudsætning.

Vi kan tilbyde dig
Et spændende og udfordrende job i et engageret fagligt miljø. Du har mulighed for stor indflydelse på eget arbejdsområde og gode muligheder for tilrettelæggelse af arbejdet.

Du vil opleve fleksible arbejdsvilkår og gode muligheder for fleksibilitet i dagligdagen. Du vil få en bred berøringsflade i organisationen samt ift. dele af vores omgivelser.

Vi lægger vægt på at give dig en god introduktion med introduktionsprogram de første uger og derefter løbende opfølgninger med kollegaer og nærmeste leder.

Løn og ansættelsesforhold
Vi søger to kollegaer. Begge stillinger er 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst.

Den ene stilling er en fast stilling, mens den anden stilling er et barselsvikariat. Angiv gerne i ansøgningen om du søger den ene stilling eller begge stillinger.

Tiltrædelse er 1. februar 2024 eller snarest muligt derefter. Vi er klar til at vente på den rette kollega.

Ansøgningsproces
Ansøgningsfrist er 15. december 2023 kl. 8.00.

Vi holder ansættelsessamtaler den 18. december 2023.

Yderligere oplysninger
Herning Kommunes vision for social- og beskæftigelsesindsatsen er, at borgerne opnår størst mulig livsmestring og deltagelse på arbejdsmarkedet gennem et respektfuldt, tillidsfuldt og samskabende møde med Social- og Beskæftigelsesafdelingen.

Beskæftigelsesudvalget og Social- og Beskæftigelsesafdelingen i Herning Kommune har henholdsvis det politiske og det administrative ansvar for:
  • at medvirke til at virksomhederne har den kvalificerede arbejdskraft de har behov for.
  • at lave en helhedsorienteret social- og beskæftigelsesindsats, der giver borgerne størst mulig livsmestring og deltagelse på arbejdsmarkedet.
  • at bevilge og udbetale offentlig forsørgelse til borgere i alderen 18-66, der enten midlertidigt eller permanent er ude af stand til at forsørge sig selv.
  • at yde støtte til de mest socialt udsatte

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lisbeth Blaabjerg på 51 83 65 97 / 40 17 15 44.

I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Beskæftigelse, Torvet, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5951478

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet