I Herning Kommunes forvaltning By-, Erhverv- og Kultur har vi altid gang i noget nyt. Vi kan simpelthen ikke lade en god idé ligge – heller ikke selvom vi lige var optaget af noget andet. Derfor har vi brug for flere kræfter til at holde styr på pengesagerne.
Vi søger en økonomimedarbejder, der blandt andet skal hjælpe med budgetlægning, budgetopfølgning, bogføring, regnskab og andre administrative opgaver. Du vil arbejde med både den daglige drift, anlægsprojekter og større EU-projekter.
Du bliver én af i alt fire økonomimedarbejdere, der understøtter hele forvaltningen. I det daglige sidder du sammen med en række andre kollegaer med administrative funktioner, og tilsammen udgør I forvaltningens sekretariat.
Sekretariatsopgaverne spænder bredt fra økonomistyring, bogføring og sekretærarbejde for chefer og direktør til klargøring af politiske dagsordener, telefonservice, modtagelse af gæster og implementering af nye systemer. Samtidig kommer der hele tiden nye projekter og opgaver til, som skal udvikles og løses i samspil på tværs af kommunen.
Som en del af sekretariatsteamet skal du være indstillet på også at have andre administrative opgaver end økonomi, så vi i fællesskab får det hele til at flyde.
I arbejdet med forvaltningens økonomi kommer du i berøring med mange discipliner. Det kan for eksempel være budgetlægning og -opfølgning i samarbejde med ledelsen. Det kan være planlægning og oprettelse af kontoplaner for større anlægs- og EU-projekter. Det kan være klargøring af politiske sager til de forskellige udvalg. Det kan være sparring og dialog med eksterne samarbejdspartnere som foreninger eller selvejende idræts- og kulturinstitutioner.
Det er en særlig disciplin at arbejde i en offentlig og politisk styret organisation, og derfor vil det være en fordel, hvis du har erfaring med kommunal økonomistyring.
Rettesnoren for vores arbejde er forvaltningens virksomhedsgrundlag (bilag) samt kommunens fælles serviceforståelse for erhvervsområdet (bilag). Vi siger mere ’vi’ end ’jeg’, og så sætter vi en ære i at have det godt, smile og grine hver dag og levere stærke resultater.
Dine opgaver vil blandt andet være
- Budgetlægning og budgetopfølgning
- Regnskabsaflæggelse
- Bogføring
- Økonomistyring af anlægsprojekter, events og EU-projekter
- Fremstilling af politiske sager til udvalg
- Dialog med eksterne samarbejdspartnere
- Diverse administrative sekretariatsopgaver
Det vil være en fordel, at du
- Har erfaring med økonomistyring og bogføring
- Har erfaring med kommunal økonomistyring
- Har erfaring med KMD Opus
Vi forventer, at du
- Har gode menneskelige egenskaber og værdier
- Er skarp med tal og regneark
- Er en dygtig kommunikator i både skrift og tale
- Er god til at skabe struktur
- Kan trives i en kompleks og travl hverdag uden at blive frustreret
- Har let til smil og grin
- Sætter en ære i at yde god service
Organisatorisk placering
Du vil blive en del af afdelingen Erhverv og Uddannelse men skal betjene og samarbejde med hele forvaltningen By, Erhverv og Kultur. Det er en forvaltning med et ambitiøst og sprudlende miljø, hvor vi bruger hinanden til faglig sparring, og hvor vi har kollegial omsorg for hinanden. Det skal være rart at gå på arbejde – og der skal være plads til gode grin og menneskeligt samvær. Vi tror på, at der også skal være rum til alt det ”udenom”, hvis vi skal være gode sammen.
Forvaltningen dækker i øvrigt områderne Plan, Kultur & Fritid, Borgerservice samt Biblioteket. Vi er stolte af vores sammenhold på tværs, og vi samarbejder og hjælper hinanden hver eneste dag med stort og småt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer med opstart den 1. december eller hurtigst muligt.
Lønindplacering sker efter principperne i Ny løn og efter aftale mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation – forventeligt HK.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Erhvervs- og Uddannelseschef Morten Stamm Mikkelsen på telefon 28 15 96 44.
Ansøgningsfrist
9. oktober 2025.
Vi forventer at indkalde til samtaler den 10. oktober. Første samtalerunde er den 22. oktober, mens evt. anden samtalerunde er den 27. oktober. Der vil mellem første og anden samtale blive lavet en HBDI-profil på dig. Du skal forvente at afsætte ca. 45 minutter til besvarelse af et digitalt spørgeskema den 23. oktober samt ca. 1 time til telefonisk gennemgang af din profil den 24. oktober.
BILAG
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
By, Erhverv og Kultur, Torvet, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/8ae946f3-c5af-48dd-934a-76d9b3af073b