Brænder du for at sætte din faglighed i spil og sikre god hjælpemiddelformidling? Er kvalitet, udvikling og helhed nøgleord for dig? Så er du måske vores nye kollega!
Vi søger en ergoterapeut med bred viden og erfaring indenfor sagsbehandling og med interesse indenfor lovgivning og hjælpemidler.
I denne stilling vil arbejdet primært bestå i koordinerende opgaver i afdelingen med afsæt i sagsbehandling af ansøgninger om hjælpemidler, forbrugsgoder og mindre boligændringer. Din nøgleopgave vil være internt at koordinere den faglige indsats og sikre ensartet serviceniveau i afdelingen i tæt samarbejde med lederen. Der vil også være timer forbundet med sagsbehandlingsopgaver.
Hjælpemiddelenheden behandler ansøgninger om hjælpemidler og forbrugsgoder på såvel børne- og voksenområdet. Desuden behandles ansøgninger om kropsbårne hjælpemidler, proteser, handicapbiler og boligændringer. Vi arbejder løbende med udvikling og nytænkning, hvor Kvikservice er et af vores nyere tiltag, med fysisk placering på Hjælpemiddeldepotet. Der udvikles lige nu på flere områder både i interne og eksterne samarbejdsrelationer.
I Sundhed og Ældre løfter vi opgaverne i fællesskab og har fokus på balancen mellem menneske, faglighed og økonomi. Vi taler om ”Vi-kultur”, hvor ønsket er, at borgeren oplever en samlet indsats ud fra tænkningen ”En borger – én plan”. Vi arbejder derfor tæt sammen med kolleger fra Visitationen, Hjælpemiddeldepotet, Træning- og aktivitetsområdet, Sygeplejen, Hjemmeplejen og Plejecentrene – altid med fokus på de fælles bedste løsninger med blik for helheden.
Vi lægger vægt på, at du
- Er drevet af din faglighed samt interesse indenfor lovgivning
- Er god til at planlægge
- Arbejder struktureret
- Har gode kommunikative egenskaber både i tale og på skrift
- Har solid erfaring med sagsbehandling, herunder gerne hjælpemiddelformidling
- Evner at skabe konstruktive relationer
- Blomstrer i forbindelse med udvikling og nytænkning
- Er nysgerrig og videnssøgende
- Er åben og tillidsvækkende af natur
- Er lydhør over for borgere og tværfaglige samarbejdspartnere
- Genkender værdierne ”respekt, professionalisme og ordentlighed”
- Er en god kollega og bidrager til et positivt arbejdsmiljø
Det vil være en fordel, at du har
- Kendskab til CURA omsorgs- og hjælpemiddelsystem.
- Erfaring med udskrivelser fra hospitalet.
- En humoristisk sans.
Stillingen ønskes besat den 1. februar 2025.
Løn efter gældende overenskomst og aftale mellem faglig organisation samt Herning Kommune.
Ansøgningsfrist
Onsdag den 4. december 2024 kl. 10.00.
Samtaler afholdes tirsdag den 10. december 2024 kl. 8.00-15.00.
Yderligere oplysninger
kan fås ved henvendelse til Leder af Hjælpemiddelenheden Susanne Skriver på telefon 51 32 13 44.
Ansøgning med dokumentation og reference fremsendes elektronisk til Herning Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Hjælpemiddelenheden, Markedspladsen, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6149271