Brænder du for at arbejde med offentligt indkøb, og motiverer det dig at bruge din faglighed til at rådgive om og facilitere EU-udbud og indkøb? Vi leder efter en talentfuld udbudskonsulent, som har kommerciel og juridisk forståelse, har et grønt mindset, gode kommunikationsevner og personlig gennemslagskraft. Som udbudskonsulent bliver du ansvarlig for at gennemføre EU-udbud, men varetager også indkøb under tærskelværdien.
Da en af vores kollegaer har søgt nye udfordringer, søger vores kontor Indkøb og Udbud en udbudskonsulent til vores udbudsteam. Teamet har bl.a. til opgave at sikre, at koncernens aftaler indgås indenfor gældende regler, efterlever vores grønne ambitioner og selvfølgelig at vi får de bedste aftaler til de bedste priser. Vi har ansvaret for alle aftaler, der ikke vedr. it.
Vi tilbyder
En arbejdsplads der scorer højt i trivselsmålingerne, gode kollegaer, høj faglighed, en afvekslende hverdag, mulighed for udvikling og fokus på den grønne dagsorden Vi værner om det gode kollegaskab og det gode samarbejde i opgaveløsningen. Vi har fleksible arbejdstider og forskellige samkørselsordninger.
Som udbudskonsulent bliver du en del af den service, vi yder til ministerieområdets styrelser vedr. rådgivning, anvendelse af centrale indkøbsaftaler samt gennemførelse af konkurrenceudsættelse, herunder EU-udbud.
Dine primære opgaver:
- Vejlede kunder om indkøbsmuligheder i henhold til ”Cirkulære om indkøb i staten”
- Projektleder og ansvarlig for udbudsprocesser
- Ad hoc-opgaver i forbindelse med EU-udbud bl.a. udbudsjuridisk rådgivning
- Foretage indkøbsanalyser af områder, der skal konkurrenceudsættes
- Afdække muligheder i dialog med bl.a. kunder og markedIndkøb på markedsmæssige vilkår herunder tilbudsindhentninger
- Miniudbud og tildeling via SKI og Økonomistyrelsens aftaler
- Notatskrivning og sagsfremstillinger til ledelsen.
Kommerciel og faglig stærk udbudskonsulent med grønt mindset
Du kan fx have uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.jur. eller anden relevant uddannelse. Har du erfaring med offentligt indkøb og EU-udbud, vil det være en fordel, men det er ikke afgørende. Det vigtigste er, at du har både et juridisk, et kommercielt og et grønt fokus samt ansvarlighed i opgaveløsningen.
Du trives med at levere en høj grad af service og at sætte interne kunder og brugere i fokus. Du har et tværorganisatorisk helhedsperspektiv for den bedste opgaveløsning og bidrager som kollega til den gode stemning.
Du er engageret, serviceminded og løsningsorienteret. Som kommunikator er du modtagerorienteret og både mundtligt og skriftligt god til at formulere og formidle kernen i sagen til forskellige faggrupper.
Du trives med løbende at have gang i flere forskelligartede opgaver.
Hvis du, ud over at kunne nikke til ovenstående, af natur er robust og i besiddelse af et godt humør samtidig med, at du trives med et højt tempo, er det dig, vi mangler i vores team.
Indkøb og Udbud – dit nye kontor
Kontoret er Skatteforvaltningens centrale indkøbsenhed bestående af 24 engagerede medarbejdere. Vi gennemfører indkøb, EU-udbud og kontraktstyring på tværs af koncernen. Kontoret har til formål at sikre, at indkøb gennemføres således, at Statens indkøbspolitik og gældende regler overholdes. Vi indkøber for ca. 1 mia. kr. årligt og har ca. 200 kontrakter i drift. Kontoret består af et udbudsteam, et indkøbsteam, et kontraktstyringsteam og et datateam, der arbejder tæt sammen om at løse de koncernfælles indkøbs- og udbudsopgaver af alle varer og tjenesteydelser med undtagelse af IT.
Holdånd og stærkt fagligt miljø
Efter en grundig introduktion kan du se frem til en hverdag i en dynamisk organisation, hvor der er fokus på at løfte i flok, hvor der er gode muligheder for at lære nyt, og hvor du vil gøre en forskel sammen med faglig dygtige kollegaer. Det kræver engagement og indsats. Lyder det som dig, vil vi glæde os til at modtage din ansøgning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og eksamensbevis. Søg via linket ”Søg stillingen” senest 2. december kl. 12.00 2024. Spørgsmål besvares gerne af souschef Birgitte Brounbjerg på tlf. nr. 72 37 93 34.
Vi holder første runde samtaler i uge 49. Der kan indgå en logik test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Anden runde samtale er planlagt til uge 50.
Tiltrædelse 1. februar eller efter aftale. Der vil forud for ansættelsen blive trukket referencer og indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Brændgårdvej 10, 7400 Herning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Herning, Brændgårdvej, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6146496