Forestil dig en elevplads, som vil åbne døren for dig til mange forskellige jobmuligheder, med meningsfulde arbejdsopgaver og hvor du kan udvikle dig både fagligt og ikke mindst personligt. Vores slogan er: Her er alle muligheder åbne, så grib den og send en ansøgning.
Vi søger nye kontorelever pr. 1. september 2025.
Lidt om at være elev hos os
Vi er en stor arbejdsplads med mange forskellige arbejdsopgaver, hvor dagene sjældent er ens.
De bedste til at fortælle hvordan det er, at være kontorelev i Herning kommune er eleverne selv
- Der er meget fokus på, at jeg som elev har det godt og føler mig som en del af afdelingen
- Jeg oplever god atmosfære på arbejdspladsen samt plads til diversitet.Derudover er der garanti for en fleksibel arbejdsplads med masser af plads til udvikling og gode muligheder for en karriere efter endt uddannelse.
- Kollegaerne er rigtigt gode til at tage udgangspunkt i den enkelte og dennes faglige og personlige kompetencer. På den måde bliver man udfordret og arbejdet bliver sjældent kedeligt, men man bliver ikke kastet ud i noget, som man ikke føler sig klædt på til.
En elevansvarlig siger: vi er ambitiøse og vores elever er en del af afdelingen på lige fod med os andre.
Du bliver en del af et kollegialt fællesskab, både i din afdeling og med de andre kontorelever. I løbet af dine to år som elev kommer du til at arbejde i to
forskellige afdelinger, så du får mulighed for at lære lidt af hvert.
Du får et fællesskab med de ni andre kontorelever i kommunen med både fagligt og socialt samvær. Der er også en spændende studietur til Bruxelles.
Din arbejdsdag kan indeholde
- Samarbejde med kolleger i både din egen afdeling men også andre afdelinger
- Koordination, planlægning og opfølgning på dine opgaver
- Kommunikationsopgaver både skriftligt og mundtligt med borgere, kollegaer og andre samarbejdspartnere
- Ansvar for særlige områder - i takt med at du udvikler dig
- Du kommer i nogle afdelinger til at arbejde med økonomi, ved f.eks. at betale eller lave regninger
Desuden har du mulighed for at deltage når der er kommunal- og folketingsvalg.
Hvad kan du blive bagefter?
Når du er færdiguddannet, kan du komme til at arbejde inden for mange forskellige områder, blandt andet i Børn og Unge, på Sundhed- og Ældreområdet eller få lov til at arbejde med økonomi og løn, i Kultur og Fritid eller noget helt femte.
Du kan videreuddanne dig når du er færdigudlært med blandt andet en kommunom eller tage akademifag. Mulighederne er mange.
Hvem er du?
Vi håber du som person genkender dig selv i nogle af følgende udsagn
- Jeg er ansvarlig og nysgerrig
- Jeg er pligtopfyldende, arbejder struktureret og er læringsvillig
- Jeg kan godt lide at yde en god service
- Jeg er god til relationer og ser mig selv som en teamplayer
- Jeg er klar til at udvikle mig selv sammen med mine kollegaer
Det vigtigste er at du har lyst og gå-på-mod til at lære nyt!
De formelle adgangskrav til dig som kontorelev
Inden uddannelsen starter, skal du have bestået en af disse ungdomsuddannelser, som du sender med din ansøgning:
- EUX Grundforløb 2 med adgang til kontoruddannelsen (20 uger)
- HHX
- STX, HTX, HF med et 5 ugers EUS-forløb inden for kontor
Hvis du er over 25 år, skal du have lavet en realkompetencevurdering (RKV).
Læs mere om adgangskrav og elevforløb på Uddannelsesnævnet.dk
Du kan også kontakte uddannelsescenter Holstebro på telefon 99 12 22 22, hvis du har spørgsmål til adgangskrav til uddannelsen.
Du får gode arbejdsforhold som kontorelev i Herning Kommune.
Vi tilbyder dig et hovedforløb på op til 2 år, hvor du veksler mellem praktikperioder hos os og de skoleophold, som uddannelsen kræver. Skoleopholdet er på UCH i Holstebro og er i alt 15 uger fordelt på 2 år.
Din ugentlige arbejdstid er 37 timer inkl. frokostpause. Du får løn under din uddannelse ifølge overenskomst. Er du over 25 år får du voksenelevløn.
Hvordan søger du?
Skriv gerne lidt om din motivation for at søge ind på kontorelevuddannelsen og hvorfor vi lige netop skal vælge dig.
Send også et CV og dine uddannelsespapirer. Din ansøgning skal sendes elektronisk via linket her på siden.
Ansøgningsfrist
26. marts 2025 kl. 23.59.
Vi holder ansættelsessamtaler den 3 april. Her vil nogle af kontoreleverne også deltage og du har mulighed for at stille spørgsmål.
Hvis du har spørgsmål,
er du mere end velkommen til at ringe til kontorelev Malene Ankerstjerne på telefon 96 28 25 69 og/eller Camilla Sunesen på telefon 96 28 83 23, der også gerne giver en rundvisning.
Eller du kan ringe til uddannelsesansvarlig Camilla Woetmann på telefon 22 56 59 52.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Herning Kommune, Torvet, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d6e52b39-a6cb-4948-ae22-85837c211624