BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om en spændende, udviklende og afvekslende hverdag med mulighed for ansvar og indflydelse samt en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til balancen mellem privat- og arbejdsliv? Så bliv elev hos os!
Bliv en del af et stærkt fællesskab - få en uddannelse med mange muligheder
Som elev hos os får du en kontoruddannelse med speciale i økonomi samt en spændende og afvekslende hverdag, hvor du anses som værende en medarbejder på lige fod med dine kollegaer.
Du bliver en del af et kollegialt fællesskab med et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor der er fokus på din trivsel i dagligdagen. Du vil få mange fagligt dygtige og engagerede kolleger, som du kan sparre med og som altid er villige til at hjælpe dig.
Derudover tilbyder vi en elevplads med;
- ansvar og udfordringer, som tilpasses dine faglige og personlige kompetencer
- mange kontaktflader i en stor forvaltning
- stor betydning for skatteministeriets koncern, da du vil være med til at understøtte styrelser og institutioner på økonomiområdet, så de kan løse deres kerneopgaver
- mange karriere- og uddannelsesmuligheder
- plads til fritid og karriere. Hos os behøver du ikke vælge.
Arbejdsopgaver
Du skal i løbet af din kontoruddannelse igennem nogle specifikke fagområder såsom debitor- og kreditorområdet, betalinger, løn og øvrigt regnskab samt skattepligt og moms, som er opgaver Administrations- og Servicestyrelsen varetager på vegne af alle styrelser og institutioner i Skatteministeriets koncern.
Du vil ligeledes få kendskab til styrelsens eget økonomikontor, der varetager opgaver som controlling, budgetopfølgning og økonomistyring. Din uddannelse vil derfor i samråd med dig blive tilrettelagt, så du får kendskab til flere kontorer, så du får et bredt kendskab til vores forskellige arbejdsopgaver og til de specifikke fagområder indenfor regnskab og økonomi i staten.
Som elev hos os kan dine arbejdsopgaver bl.a. være at:
- fordele, håndtere og bogføre kreditor- og debitorfakturaer
- kontrollere rejseafregninger og medarbejderudlæg
- håndtere og placere indbetalinger fra leverandører og debitorer
- udarbejde regnskabsmæssige afstemninger
- foretage intern kvalitetssikring på regnskabsområdet
- sikre korrekt skattepligt for internt ansatte
- deltage i budgetopfølgning og økonomistyring.
Du kan søge vores elevstillinger, hvis du synes ovenstående lyder spændende og samtidig opfylder adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration inden ansættelsesstart den 1. september 2024.
Du opfylder adgangskravene ved at have gennemført EUX eller HHX eller ved at have gennemført STX, HF eller HTX suppleret med et HGS/EUD/EUS-grundforløb. En HG afsluttet før 31/8-2015 kan i nogle tilfælde også opfylde adgangskravene.
Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.
Virtuelle infomøder
Du kan få mere information om elevuddannelsen i Skatteministeriets koncern og møde vores nuværende elever, som fortæller om deres oplevelse af elevuddannelsen, arbejdsopgaver, det sociale miljø samt fremtidsmuligheder.
Vi afholder virtuelle infomøder på nedenstående datoer:
- Torsdag den 18. januar 2024 kl. 13.00 – 14.00
- Tirsdag den 30. januar 2024 kl. 16.00 – 17.00
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 4. februar 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 8-10.
Der kan indgå en mindre personligheds- og logikanalyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen, som blot er et samtaleværktøj, hvor der ikke er nogle rigtige eller forkerte svar. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Brændgårdvej 10, 7400 Herning.
Ansættelse er pr. 1. september 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Herning, Brændgårdvej, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969018