Samarbejdende socialfaglig-IT konsulent søges til Herning Kommune

dato

Så hvad er det, vi søger: en socialfaglig konsulent eller en IT-konsulent? Faktisk søger vi en kombination.

Vi søger en person, som har lysten til at forstå eller allerede forstår det faglige felt indenfor det specialiserede børn- og voksenområde og rusmiddelområdet. En person som trives i en hverdag, hvor den daglige jargon BÅDE indeholder ord som Fælles Faglige Begreber, Voksenudredningsmetoden, helbredstilstande og lovgivning, OG hvor du samtidig skal kunne forene dig med ord og opgaver som opsætning af valglister, styring af organisation og brugere, teknisk konfiguration, uddata (BI) og logning.

Vi søger en transformator, der kan bearbejde og kommunikere komplekse sammenhænge om det pædagogisk og det systemtekniske på en forståelig måde. Målgruppen for kommunikationen er de godt 600 brugere på Cura Social, som anvender Cura til deres daglige dokumentationsopgaver. Det er væsentligt, at du har forståelse for brugernes behov, og du via råd og vejledning får hjulpet brugerne til at benytte Cura bedst muligt. Derfor er formidling vigtig, så læringen kommer ud i organisationen.

Om dig

  • Din uddannelse eller erfaring skal være relevant inden for IT og digitalisering eller det socialfaglige område
  • Har teknisk flair for IT og digitalisering
  • Gerne har kendskab til Cura eller lignende fagsystem
  • Er løsningsorienteret
  • En holdspiller og også kan arbejde selvstændigt
  • Har gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt
  • Kan prioritere og tilrettelægge din arbejdsdag selvstændigt
  • Har et godt overblik og et smil på læben, også når der er travlt.

Dine opgaveområder
Som Cura konsulent vil du spille en central rolle i at sikre optimal anvendelse og vedligeholdelse af vores fagsystem, Cura. Du vil være ansvarlig for at konfigurere systemet i forbindelse med opdateringer, lovændringer og nye initiativer. Derudover vil du besvare supporthenvendelser fra brugere og rådgive om, hvordan Cura bedst understøtter arbejdsgange og processer. Du vil også indgå i tværfaglige samarbejder på tværs af Herning Kommune med fokus på systemteknisk understøttelse af forskellige faggrupper.

Der vil også være andre IT-relaterede opgaver, som har tæt sammenhæng med Cura. Det kan f.eks. være instrukser, som håndteres i VAR-portalen eller opdatering af brev-skabeloner i Dynamic Template.

Hvorfor vælge os som din næste arbejdsplads?
Hos os er der højt til loftet og en høj grad af frihed til at tilrettelægge opgaveløsningen. Opgaverne er varierende og udfordrende. Vi har et højt ambitionsniveau, og der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi arbejder konkret med psykologisk tryghed. Det udfolder sig i dagligdagen på den måde, at du kan forvente hjælpsomhed, tillid, respekt, plads til forskelligheder og en afdeling, hvor det er okay at lave fejl (vi lærer af dem).

Om os
Handicap og Psykiatri varetager sociale opgaver i forhold til voksne personer med udviklingshandicap, autisme og psykiske lidelser.

Vi er optaget af at skabe gode tilbud til borgerne og attraktive arbejdspladser for vores 400 medarbejdere.

Handicap og Psykiatri består af fem faglige centre, Samarbejde-Rådgivning-Visitation og en stab. Du bliver en del af staben, som består af en leder og 9 medarbejdere med både administrativ og akademisk baggrund. I staben bliver du en del af en velfungerende afdeling, hvor både det faglige og sociale vægtes højt. Vi vil hinanden, som kolleger og som mennesker. Vi har en åben og uformel omgangstone – og humor, smil og grin fylder meget hos os.

Øvrige informationer
Hvis du undrer dig over, at vi søger en konsulent med et klogt hjerte, så kan du få stillet din nysgerrighed via dette link - Kloge hjerter | Herning Kommune | Facebook

Vil du vide mere
om stillingen, er du velkommen til at kontakte Steen Holk Bank på telefon 40 16 29 54 eller Henriette Engsig på telefon 40 23 67 48.

Stillingen er som udgangspunkt på fuldtid.

Din arbejdsplads er på rådhuset, hvor du deler kontor med 1-2 kolleger.

Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen. Vi skal oplyse dig om, at ved ansættelse vil der være krav om anvendelse af dit private MitID til identitetssikring.

Ansøgningsfrist
21. april 2025 kl. 23.59.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 23. april 2025.

Stillingen ønskes besat 1. juni 2025 eller hurtigst muligt derefter.

Du kan læse mere om Herning Kommune på www.herning.dk.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Handicap og Psykiatri, Torvet, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/15b2991e-4369-424a-9fe2-76a7e6ed0eea

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook