BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vores team, Planlægning og Udvikling, består af ni medarbejdere. Vi er gode til at skrive dagsordenspunkter, vi er dygtige til at understøtte processer, og vi fører de politiske beslutninger til dørs. Hvis vi selv skal sige det, så er vi en super afdeling, der får løst vores opgaver ret godt.
Pointen med at beskrive os selv er, at du ikke skal ligne os.
Nej, du skal udfordre vores måder at gøre tingene på og være god til at stille spørgsmål som; ”Hvorfor gør vi det på dén måde?” eller ”Har I overvejet at gøre sådan?”. Som person skal du derfor være nysgerrig, og du skal være god til at samarbejde med alle – både chefniveauet, institutioner og skoler samt aktører fra lokalsamfundet.
Det vil være en fordel, hvis du trives med at stå ”på scenen” og facilitere samarbejde – også når det er svært. Du skal have øje for (nye) kommunikationsformer. Det kan være, at du har erfaringer fra SoMe, eller måske er du en haj i CANVA.
Skal du have kendskab til børne- og ungeområdet? Nej, det behøver du ikke.
Men du skal have flere års erfaring med at bruge værktøjskassen, som arbejdet kræver. Det kan være, at du gennem arbejde i det private eller civilsamfundet har arbejdet med partnerskaber, samskabelse og facilitering af processer.
Dine opgaver
- Understøtte de politiske- og ledelsesmæssige tiltag som skal udvikle børne- og ungeområdet.
- Møde-, projekt- og procesledelse i forhold til udvalgte indsatsområder.
- Drive og facilitere udviklingsopgaver på tværs af børne- og ungeområdet i samarbejde med dygtige fagkonsulenter og fagprofessionelle. Du skal være indstillet på, at det i nogle opgaver kræver, at du også laver ”rugbrødsarbejdet”.
Det er faktisk svært at sætte dine opgaver op i bullets, for du kan komme til at arbejde med så meget forskelligt. Det afhænger meget af, hvad vores ledere på området bliver optaget af og hvor din lidt innovative hjerne fører dig hen.
Det kan være projektledelse af projekter, hvor vi går nye veje ifm. partnerskaber med børn, unge, private aktører og civil- og lokalsamfund. Det kan være, at du er helt tæt på lokalsamfundet i en by i samarbejde med dagtilbud og/eller skole. Men det kan også være planlægning og afholdelse af større arrangementer, hvor aktører bliver inddraget.
Hvem er du?
- Du skal brænde igennem. Dine samarbejdspartnere skal kunne mærke din vilje og passion for forandring til et bedre børne- og ungeliv. Du har en imødekommende og tillidsvækkende personlighed, som kan skabe følgeskab og engagement.
- Du er proaktiv og har blik for nye former for samarbejde, partnerskaber og fællesskaber og kan tænke det ind i dagligdagens politiske målsætninger
- Du skal kunne mønstre høj frustrationstolerance, når noget bøvler, men du har også mod til at insistere på en ny retning selvom ”plejer” spøger i kulissen. Samtidig har du en forståelse for, at der også er en drift decentral og centralt, der skal hænge sammen, hvorfor du også tager del i denne
- Du har flere års relevant erfaring og en solid rygsæk med redskaber inden for procesfacilitering.
- Kan formidle og kommunikere inspirerende, motiverende og tidligt for og omkring ambitionen så der skabes følgeskab
- Du kan på en empatisk måde give feedback og lede opad og til siden, samtidig med du har forståelse for din rolle i opgaveløsningen
- Du motiveres af at arbejde i spændet mellem politik og det at stå helt i front i dialogen med børn, unge og fagprofessionelle ledere.
Du kan HER se og høre afdelingsleder Peter Jonsen fortælle mere om stillingen og profilen.
Hvem er vi?
Staben Børn og Unge består af tre teams: Administration, Økonomi samt Planlægning og Udvikling. Du bliver tilknyttet sidstnævnte, hvor vi sidder ni medarbejdere. Vi er placeret på Rådhuset i Herning.
I Staben er vi 40 engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, der understøtter implementeringen af Børne og Familieudvalgets Børne- og Ungepolitik i skoler, dagtilbud samt det specialiserede børne- og familieområde.
Vil du vide mere om stillingen?
Du kan få mere at vide om afdelingen og stillingen ved at henvende dig til afdelingsleder for Planlægning og Udvikling, Peter Jonsen, telefon 20 93 57 34.
Starttidspunkt for stillingen er 15. august 2024.
Stillingen er 37 timer.
Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist er søndag den 12. juni 2024 kl. 23.59. Der afholdes samtaler mandag den 18. juni 2024. Samtalerne vil ikke have karakter af en traditionel samtale. Vi håber, vi har vækket din nysgerrighed.
I Herning Kommune med 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herning Kommune, Torvet, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054323