Opkrævningsmedarbejder med flair for IT
Bliv en del af vores team i Herning Kommune!
Du bliver en del af et fagområde og vores opgaver, som altid er i bevægelse.
Vi har kontaktflader til kommunens borgere, virksomheder, Gældsstyrelsen og til hele Herning Kommunes organisationen og derfor fokus på det tværfaglige og tværgående samarbejde.
Du er
- Fagligt dygtig.
- En god kollega.
- Nysgerrig og ambitiøs.
- … og på udkig efter et job med gode kollegaer, en høj grad af fleksibilitet og masser af faglige udfordringer.
- Kan du sætte flueben ud for disse værdier, så kunne du meget vel være vores nye kollega i Regnskab ved Herning Kommune! Vi har nemlig en ledig stilling som opkrævningsmedarbejder, og vi har brug for dig, der har faglig indsigt i opkrævning og inddrivelse.
Om os
Regnskab er en del af Direktionens Stab og varetager de fælles administrative funktioner for hele Herning Kommune. Afdelingen består af 11 kollegaer, der alle refererer til afdelingslederen. Vi har ansvaret for udbetalings- og opkrævningsfunktionen i kommunen. Du vil arbejde tæt sammen med opkrævningsteamet, som består af fire medarbejdere.
Vi har ansvaret for opsætning og anvendelse af opkrævningssystemet KMD OPUS Debitor, som er SAP-baseret. Vi yder også support til kollegaer i kommunen og håndterer en række opkrævningsrelaterede opgaver. Dine opgaver vil inkludere telefonisk betjening af borgere og virksomheder samt administrativt arbejde.
I 2025 overgår Herning Kommune til KMD OPUS Økonomi, og du vil spille en aktiv rolle i denne overgang fra ØS-indsigt til KMD OPUS Økonomi på opkrævningssiden.
Det var lidt om arbejdsopgaverne, men hos os spiller det sociale også en stor rolle. Du bliver omgivet af gode og engagerede kollegaer, som er gode til at hjælpe hinanden i et miljø, hvor der er plads til både humor, oplæring og faglig sparring. Vi sikrer selvfølgelig den nødvendige kompetenceudvikling.
Hvem er du?
Vi søger en fagligt dygtig og god kollega med følgende egenskaber
- Interesse for opkrævning, sagsbehandling af skyldige krav og telefonisk borgerbetjening.
- IT-kompetencer og datadisciplin.
- Struktureret med god talforståelse.
- Tillidsvækkende og serviceorienteret i dialogen med kollegaer, virksomheder og borgere.
- Selvstændig og motiveret af at skabe værdi og resultater sammen med andre.
Vi tilbyder
Som vores nye kollega i Regnskab får du et spændende job med indflydelse på planlægning og udførelse af følgende opgaver
- Opfølgning på debitorer og indbetalinger.
- Sagsbehandling og betjening af borgere og virksomheder via telefon og digital post.
- Daglig opfølgning på advis og registrering i KMD OPUS Debitor.
- Sagsbehandling af dødsboer, konkurser og gældssaneringer.
- Forebyggende restancearbejde.
- Overvågning og implementering af ny lovgivning for kommunal opkrævning og inddrivelse.
- Opsætning og vedligehold i KMD OPUS Debitor.
- Implementering af nye opsætninger for fagforvaltningerne, snitflader til Gældsstyrelsen og serviceplatformen.
- Deltagelse i opgaver omkring DMI (Kontakt til Gældsstyrelsen).
- Samarbejde med fagforvaltningerne i Herning Kommune og andre offentlige myndigheder.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling, og løn- og ansættelsesvilkår bliver aftalt efter gældende overenskomst.
Hvis du vil vide mere
Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Robert K. Overgaard på mail Robert.overgaard@herning.dk eller telefon 30 44 01 87, hvis du vil vide mere om stillingen eller om os.
Ansøgningsfrist
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, som du sender via knappen ”Søg stillingen” i højre side.
Frist for ansøgning er den 20. marts 2025. Samtalerne afholdes den 27. marts 2025.
Vi håber, at vores nye kollega kan tiltræde senest den 1. maj 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Herning Kommune, Torvet, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/807ee03b-5dac-434c-a990-5be517820c75