BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er tal og økonomistyring din spidskompetence? Så har vi jobbet til dig!
Drømmer du om at arbejde med afvekslende og spændende opgaver indenfor økonomi og regnskab? Er du grundig og struktureret og sikrer høj kvalitet i opgaveløsningen, så er du præcis den økonomimedarbejder vi søger!
Du bliver en del af staben i Drift og Service, som har en vigtig funktion i forhold til den samlede organisation. Stillingen forudsætter, at du er nysgerrig og forstår at sætte ind der, hvor det tilfører organisationen værdi. Derfor er du god til at tage initiativ og være opsøgende. Det kræver at du vil teamsamarbejdet både i Drift & Service, men også på tværs af forvaltningen i Teknik og Miljø.
I funktionen som økonomimedarbejder vil arbejdsopgaverne variere mellem drifts- og udviklingsopgaver inden for økonomi og regnskab. Du vil bl.a. komme til at arbejde med:
- Daglig økonomistyring
- Budgetlægning og løbende budgetopfølgning
- Diverse driftsrelateret økonomiopgaver
- Sparring med ledelsen omkring økonomistyring og nye tiltag
- Opfølgning på refusioner fx barselsrefusion, sygedagpengerefusion, VEU-godtgørelse mv.
- Sagsbehandling til det politiske system
- Aflægning af årsregnskab i overensstemmelse med regnskabslovens principper
- Differentieret moms
- Ledelsestilsyn og ledelsesinformation
- Udarbejdelse af økonomi- og regnskabsanalyser
- Videreudvikling af vores interne kvalitetssikring af vores arbejde inden for økonomi og regnskab
Uddannelsesmæssigt forestiller vi os, at vores nye økonomimedarbejder enten har en kontoruddannelse i offentlig administration gerne kombineret med erfaring indenfor økonomi og regnskab, en professionsbachelor i offentlig administration med valgfag i økonomi eller en diplomuddannelse i økonomi og regnskab.
Vigtigst er det, at du:
- synes det er spændende at arbejde i en politisk ledet organisation
- er grundig og struktureret i opgaveløsningen
- har erfaring med at analysere på detaljeret niveau og har en kritisk og undersøgende tilgang til opgaveløsningen.
- bidrager til et godt teamsamarbejde, da du vil få en bred kontaktflade på tværs af organisationen
- at du er fleksibel indstillet på andre arbejdstider i spidsbelastningsperioder.
Du skal vælge os fordi:
- vi er ambitiøse, både hvad angår opgaveløsningen, og når det kommer til vores arbejdsmiljø. Du får mulighed for at være med i videreudviklingen af vores gode arbejdspladskultur, hvor alle medarbejdere deltager som ”Medskabere”.
- vi arbejder med en teamstruktur, hvor de enkelte teams selv træffer flere beslutninger. Vi tror på, at de bedste løsninger findes i tæt samarbejde med alle vores dygtige medarbejdere. Menneskelige relationer er afgørende for, at vi fortsat lykkes med vores arbejde
- du bliver en del af en organisation, hvor der er stor fokus på bæredygtige løsninger, og hvor du får høj grad af frihed i løsningen af arbejdsopgaverne, men også i videreudviklingen på vores allerede igangværende arbejde med økonomi og regnskab, ledelsestilsyn mv.
- du kommer til en organisation, hvor vores kultur og værdier ordentlighed, viljen til at ville og gør det vi siger, afspejler sig i mange af de handlinger og beslutninger vi træffer på daglig basis. Det kræver derfor at du er nysgerrig har en analytisk og struktureret tilgang til arbejdsopgaverne.
Det formelle
Du vil blive en del af staben i Drift og Service, hvor du vil få et tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i staben samt den øvrige ledelse i Drift og Service. Du vil referere til lederen af staben, Kimie Hessellund Thaagaard.
Der er tale om en 37 timers stilling.
Øvrige løn- og ansættelsesvilkår vil blive aftalt i henhold til gældende overenskomst.
Vi vil gerne byde vores nye økonomimedarbejder velkommen den 1. december 2023 eller senest den 2. januar 2024.
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte stabsleder Kimie Hessellund Thaagaard, telefon 93 59 50 50, e-mail dpvkht@herning.dk.
Ansættelsesproces og datoer
Ansøgningsfristen er den 20. oktober 2023. Stillingen søges elektronisk via linket på Herning Kommunes hjemmeside, herning.dk.
Samtalerne afholdes den 24. oktober 2023 (kl. 10.30 – 16.00)
Lidt om Drift & Service
Drift & Service er en del af forvaltningen Teknik og Miljø i Herning Kommune. (se mere på www.herning.dk – om kommunen)
I Drift og Service er vi 290 medarbejdere og omsætter for 150 mio. kr. om året.
De primære forretningsområder er vej-, park- og kantinedrift samt rengøring.
Drift og Service arbejder helhedsorienteret med driftsplanlægning, udbud og udførsel af kerneopgaver inden for teknik og miljøområdet.
Vores kerneopgaver er rengøring på skoler, institutioner og øvrige kommunale ejendomme, kantinedrift, drift af parker og idrætsanlæg samt vejdrift. Afledte opgaver er også naturpleje, tilsyn med legepladser herunder sikkerhed, pleje af grønne områder ved skoler, vintertjeneste, belægnings- og fortovsarbejder, asfaltarbejder, vedligeholdelse af eksisterende veje, vejmandstilsyn, rottebekæmpelse samt udbud af kerneopgaver med afsæt i en strategisk vurdering.
Vores vigtigste formål er at medvirke til, at Herning Kommune fortsat er en velfungerende kommune. Drift og Service løser opgaver i et samarbejde med andre offentlige myndigheder og private aktører, med det formål, at skabe mest mulig værdi inden for det tekniske, økonomiske, miljø og sociale givne rammer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Center for Drift og Service, Hammershusvej, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923784