Vil du spille en central rolle i Beredskabsstyrelsens logistik og vedligeholdelse, både nationalt og internationalt?
Vi søger en medarbejder med erfaring i Plant Maintenance, SAP og logistiske opgaver til en spændende stilling i vores Logistikcenter.
Om os
Driftsenheden hører under Logistikcenter Materiel og International Indsats, som er meget bredt engageret i alle facetter af Beredskabsstyrelsens operative beredskab.
Det betyder, at der stilles store krav til driftsenhedens evne og vilje til at støtte op om Beredskabsstyrelsens nationale og internationale indsatser. Alle medarbejdere skal derfor være klar til at bidrage til logistikcentrets øvrige funktioner, når det er nødvendigt. Opgavernes karakter gør, at logistikcentret er præget af et engageret og dygtigt kollegialt fællesskab, hvor respekt for den enkeltes faglighed og opgaveløsning vægtes højt.
Enheden består af et team af professionelle medarbejdere, der løser alle former for reparations- og vedligeholdelsesopgaver på materiel og aggregater. Desuden er centerets munderingdepot tilknyttet driftsenheden. På grund af logistikcentrets rolle i udvikling og opbygning af Beredskabsstyrelsens materielkapaciteter deltager medarbejdere fra driftsenheden også i disse projekter, når det er nødvendigt.
Det samlede logistikcenter består af fagligt kompetente og erfarne medarbejdere som er bredt sammensat af forskellige specialer og ansættelsesformer. Tværfaglighed og samarbejde er nøgleord for, at vi kan nå vores fælles mål.
Om stillingen
Stillingen omfatter følgende opgaver med direkte relation til SAP Plant Maintenance og driften af Beredskabsstyrelsens materiel:
- Forsynings- og vedligeholdelsesopgaver via SAP Plant Maintenance-systemet
- Ordrestyring, lagerstyring og varemodtagelse
- Daglig ud- og indlevering af materiel til øvelser, indsatser og uddannelsesaktiviteter
- Kontakt til Forsvarets forsyningsstruktur og samarbejde med leverandører
- Medvirken ved genopbygning og klargøring af internationale kapaciteter
- Støtte til operative enheder og internationale missioner
- Deltagelse i projektarbejde og kapacitetsopbygning
Om dig
Vi søger en serviceminded og struktureret kollega med logistisk erfaring, du kan være uddannet logistikassistent, eller have erfaring fra en lignende stilling.
Erfaring med SAP og kendskab til Forsvarets logistiksystemer er at foretrække, men ikke et krav til stillingen. Har du lysten til at lære, står vi klar med oplæring.
Det er vigtigt, at du kan arbejde uafhængigt, vise initiativ og klare en foranderlig dagligdag med mange forskellige opgaver.
Vi søger en kollega, der trives i samarbejdet med andre og bidrager positivt til fællesskabet. Du er samarbejdsorienteret, har en løsningsorienteret tilgang og forstår at bringe din kreativitet i spil.
Du har fokus på kvalitet og evner at levere løsninger, der er til gavn for slutbrugeren. Med et serviceminded blik formår du at bevare overblikket og tænke helhedsorienteret – også når opgaverne er komplekse og varierede.
Du har det godt med forskellige opgaver og er parat til at anvende dine færdigheder, hvor det er nødvendigt. Samtidig arbejder du selvstændigt og tager initiativ, når det er nødvendigt – også i situationer, hvor du selv skal bane vejen frem.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere. Eller i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Herning.
Som ansat under Beredskabsstyrelsen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Logistikchef Erik Breum-Christensen på telefon 5377 4354.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Julie Cramer-Palmquist på telefon 3266 5848.
Ansøgningsfristen er den 11. august 2025. Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Beredskabsstyrelsen tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM BEREDSKABSSTYRELSEN
Beredskabsstyrelsen er en styrelse under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab (MSSB), som blev etableret i august 2024. Styrelsen består af cirka 1.000 ansatte. Beredskabsstyrelsen arbejder både til lands og til vands. Styrelsen håndterer større ulykker, kriser, katastrofer og andre hændelser, der kan true samfundets grundlæggende funktioner.
Beredskabsstyrelsen har ansvar for det statslige redningsberedskab og fører tilsyn med, rådgiver og assisterer de kommunale beredskaber. Derudover varetager Beredskabsstyrelsen en række operative kapaciteter og opgaver, herunder beredskabskommunikation samt sikkerhed og beredskab til søs. Et centralt element i styrelsens arbejde er uddannelse af ledere, instruktører og specialister, så beredskabet i Danmark opretholder et højt fagligt niveau.
Styrelsen har hovedkvarter i Birkerød, men er repræsenteret over hele landet. Beredskabsstyrelsen er en mangfoldig arbejdsplads med medarbejdere fra forskellige faglige baggrunde og med mange typer opgaver – men med ét fælles mål: At skabe tryghed og passe på danskerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Beredskabscenter Midtjylland, H. P. Hansensvej, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/62258ed3-2b08-4417-ac7a-64596f24f135