Kontorchef til Regnskab og Rejser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for et af de største regnskabskontorer i staten og være med til at sikre grundlaget for korrekt udgiftsregnskab og rejseadministration for hele Skatteministeriets koncern? Vi søger en kontorchef med strategisk udsyn, som vil være med til at sikre værdiskabelse og et fortsat højt fagligt niveau i understøttelsen af en stor koncern.

Kontoret består af ca. 40 medarbejdere og er organiseret i 6 teams med reference til to souschefer og en fagkoordinator. Kontoret varetager opgaver som bogføring, betaling, afstemning af § 9 regnskaber, konference- og rejsebestillinger, udbetaling af rejseafregninger og medarbejderudlæg, samt håndtering af skattepligtige udgifter for medarbejdere i koncernen.

Derudover løser vi dataudviklingsopgaver indenfor regnskabsområdet til brug for automatisering af processer, og vi udarbejder regnskabsdata til brug for analyse, styring og opfølgning på alle niveauer i koncernen.

Kontoret er med til at sikre en standardiseret og sammenhængende håndtering af opgaverne på tværs af institutioner og styrelser med henblik på at forbedre kvaliteten og effektiviteten på regnskabsområdet og understøtte de tværgående processer.

Dine primære opgaver
Som kontorchef for Regnskab og Rejser vil du være fagligt ansvarlig for regnskabsområdet, og sammen med et kompetent og engageret hold af medarbejdere skal du videreudvikle kontoret med fokus på at sikre en fortsat kundevendt og effektiv understøttelse af hele Skatteministeriets koncern.

Dine primære opgaver vil være:

  • Sikre strategisk retning for kontorets opgaver
  • Løbende dialog med departementet og styringskontorerne i koncernen om regnskabsområdet
  • Løbende dialog med Rigsrevisionen om de finansielle revisioner for Administrations- og Servicestyrelsen som shared servicecenter
  • Opdatering af regnskabsinstruksens regler
  • Kortlægning og implementering af interne finansielle kontroller i Administrations- og Servicestyrelsen som shared servicecenter
  • Personaleledelse af to souschefer og en fagkoordinator
  • Deltagelse i regnskabsfaglige projekter vedrørende SAP på tværs af styrelsen
  • Sikre et godt samarbejde med kontorets nærmeste samarbejdspartnere
Leder med strategisk fokus
Du har en relevant regnskabsfaglig uddannelse suppleret med erhvervserfaring på regnskabsområdet, gerne fra en offentlig institution. Du er en erfaren leder, som kan sætte retning for medarbejdere, både på de kortsigtede driftsopgaver sammen med de to souschefer og på de mere langsigtede strategiske udviklingsopgaver. Derudover lægger vi vægt på, at du er struktureret, engageret og formår at lede og motivere en gruppe dygtige medarbejdere. Du har fokus på at understøtte den gode kundeoplevelse og motiveres af at skabe resultater sammen med andre.

Da vi leverer serviceydelser til hele Skatteministeriets koncern, er det af afgørende betydning, at du er opsøgende og kan tydeliggøre, hvad kontoret kan bidrage med for at understøtte styrelsernes mål og resultater, både på et operationelt plan og på et langsigtet strategisk plan.

For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du:

  • mestrer at kommunikere på et højt niveau i skrift og tale
  • har en veludviklet forretningsforståelse og er nysgerrig og opsøgende i forhold til lederudvikling
  • har stort fokus på opbygning af relationer og netværk
  • har erfaring med datadrevet ledelse og driftsledelse.
Økonomifunktioner og Service
Du bliver en del af afdelingen Økonomifunktioner og Service i Administrations- og Servicestyrelsen. På tværs af kontorerne varetager afdelingen koncernfælles opgaver på økonomi- og serviceområdet. Vi har stærke faglige kompetencer og en effektiv opgavevaretagelse, og vi lægger stor vægt på at være relevante og værdiskabende for Skatteministeriets koncern.

Hos os kommer du til at understøtte en stor koncern, arbejde i et tværfagligt miljø og få ansvar for hele processen. Du bliver del af en ledergruppe, hvor vi er hinandens sparringspartnere, og vi ved, at vi kun lykkes, når vi arbejder tæt sammen. Vores arbejdskultur er fagligt stærk, effektiv og uformel, og vi gør os umage med at forstå, finde løsninger og forklare. Det kalder vi tre gange F. Vi kan love dig, at du får indflydelse på dit eget arbejde, og at vi vil gøre vores bedste for, at du udvikler dig og får udbygget din faglige værktøjskasse hos os.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbeviser bedes sendt senest den 9. april 2024 via linket ”Søg stillingen”. Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Anne Kjær på tlf. 7237 2035.

Første runde samtaler er planlagt til den 15. april og anden samtalerunde den 23. april. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse pr. 1. juni 2024. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Kongen.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Herning, Brændgårdvej, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6012808

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook