Kontorchef, Digitalisering og Ledelsesinformation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et digitalt udviklingsmiljø, der løser spændende og komplekse IT-projekter i Skatteministeriets koncern? Kan du drive udvikling af forretningsapplikationer til at understøtte digitalisering? Brænder du for data der understøtter beslutningerne på strategisk og operationelt niveau? Så er du måske vores nye Kontorchef i Digitalisering og Ledelsesinformation.

Vær med til at fremme styrelsernes mål og resultater
Kontoret, Digitalisering og Ledelsesinformation, er en del af HR- afdelingen i Administrations-og Servicestyrelsen. Her kommer du til at stå i spidsen for 20 specialister og samlet har kontoret bl.a. ansvaret for at udarbejde relevant, retvisende og rettidig analyse og ledelsesinformation til lederne på de forskellige niveauer i Skatteministeriets koncern. Vi leverer grundlaget for datadrevne beslutninger til koncernen, på især HR-data.

Andre opgaver i kontoret er at:

  • Spotte tendenser og udarbejde prognoser for HR-området samt facilitere udarbejdelsen af koncernfælles beregningsregler og opgørelsesmetoder på HR-data, som sikrer valide og sammenlignelige resultater på tværs Skatteforvaltningen - og udenfor Skatteministeriets koncern.
  • Udvikle forretningsapplikationer til at understøtte digitalisering af processer for Administrations- og Servicestyrelsen og resten af Skatteforvaltningen på udvalgte områder.
  • Udvikle rapporteringsporteføljen i forhold til den teknologiske udvikling og kravene fra brugerne i koncernen.
  • Sikre compliance på BI og Microsoft Powerplatforms området
  • Digitalisering af processer i forbindelse med fx implementering og optimering af driftsstyring og -ledelse.
Indflydelse og ambitioner
Du kommer til at præge din egen stilling og kontoret i stor udstrækning, ligesom du får indflydelse på udviklingen af Administrations og Servicestyrelsen. Vi har høje ambitioner, og vores kunder har store forventninger til vores ydelser. Omgangstonen er uhøjtidelig og humoristisk, og du kan se frem til at blive en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab.

Du bliver en del af en stærk ledergruppe, som hjælper hinanden med faglig sparring, ligesom du bliver en del af en organisation med gode muligheder for fælles og egen kompetenceudvikling.

Vi forventer, at du

  • understøtter udviklingen af medarbejdernes virtuelle kompetencer
  • er forretningsorienteret og lyttende, samtidig med at du kan stå fast når det kræves
  • er på forkant med teknologiske muligheder og de deraf afledte kompetencebehov for dine medarbejdere
Leder med teknisk indsigt
Du har en relevant uddannelse og erhvervserfaring, hvor du har tilegnet dig viden, så du kan bidrage med teknisk indsigt indenfor Microsoft Power platformen, PowerBI samt SAP-verdenen. Som leder kan du sætte retning for dine medarbejdere, på både de kortsigtede driftsopgaver og de mere langsigtede strategiske udviklingsopgaver. Samtidig har du fokus på medarbejdernes teknologiske og virtuelle kompetenceudvikling, så I har de bedste forudsætninger for at levere værdiskabende resultater.

Da Administrations- og Servicestyrelsen leverer serviceydelser til hele skatteforvaltningen, er det af afgørende betydning, at du er opsøgende og kan tydeliggøre, hvad dit kontor kan bidrage med for at fremme styrelsernes mål og resultater.

Som person mestrer du samarbejde, er dygtig til at skabe relationer og er dygtig til at kommunikere. Du arbejder struktureret, har et godt overblik og følger op. Du er løbende opdateret på trends, teknologier og muligheder. Du evner at skabe overblik og styring, og har vist resultater og evner at komme i helt mål med opgaverne, der ofte har en stram deadline.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 15. oktober 2023.

Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Anna Parrella på telefon 7237 3148 eller på e-mail: Anna.Parrella@adst.dk.

Forventet tiltrædelsesdato er 1. december 2023.

Vi forventer at indkalde til samtaler løbende. Hvis du går videre i rekrutteringsprocessen, skal du afsætte yderligere tid af til test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet en straffeattest.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Herning, Brændgårdvej, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916997

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook