Konsulent til udbudsteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Konsulent med flair for procesledelse til offentlige indkøb
Sætter du pris på en afvekslende hverdag, hvor du skal danne relationer og bruge din faglighed til at skabe økonomiske og langtidsholdbare resultater? Vil du samtidig være med til at påvirke kommunes fremtidige indkøb?

Så har Herning Kommune har en ledig stilling som konsulent i Udbudsteamet, hvis fineste opgave er at hjælpe de andre afdelinger i kommunen med at bruge deres penge bedst muligt på en bæredygtig måde.

Opgaverne
Din primære opgave som udbudskonsulent i Herning Kommune er at gennemføre EU-udbud i henhold til Udbudsloven og yde rådgivning om de regler, der gælder for offentlige indkøb i en kommune. Du vil komme til at udbyde både varer og tjenesteydelser i et tæt samarbejde med kollegaer fra Fagforvaltningerne, der har den faglige ekspertise inden for områderne.

Du vil få berøring med alle faser inden for udbudsprocessen, fra behovsafdækning hos brugere, markedsafdækning og leverandørbesøg, dataanalyse af indkøbsstatistikker, udarbejdelse af udbudsbetingelser og kontraktmateriale, til evaluering af tilbud og tildeling af kontrakt. Offentlige udbud er et reguleret område, hvor praksis udvikler sig løbende. I rollen som udbudskonsulent er det derfor vigtigt, at du løbende holder dig opdateret med nyeste viden på området.

Et udpluk af de udbudsområder vi arbejder med i øjeblikket, kan du finde i Herning Kommunes Udbudsplan.

Egenskaber, der har vist sig nyttige i jobbet:

  • Nysgerrighed og mod til at stille spørgsmål samt at kunne se en sag fra flere sider er begge gode egenskaber du kan bruge, når brugernes behov skal afdækkes eller du skal opnå indsigt i markedet.
  • Evner du fordybelse og er du detaljeorienteret, så vil du formodentlig nyde dagene, hvor du får sammenskrevet alle indsamlede informationer til et færdigt udbudsmateriale.
  • Du må gerne være resultatorienteret, når der skal skabes løsninger til det fælles bedste. Det er også en god egenskab at have, når der skal forhandles med leverandører.
  • Strukturering og planlægning af aktiviteter og møder er nøgleord i at kunne udøve god procesledelse. Det er dig som udbudskonsulent, der står i spidsen for at lede alle andre deltagere godt igennem udbudsprocessen.
  • Humor.

Hvem er vi?
Udbudsteamet er en del af afdelingen Indkøb, Udbud og Jura i Direktionens Stab, og teamet består af to udbudskonsulenter (hvoraf du vil være den anden) en studentermedhjælper og en teamleder. De daglige opgaver løses i tæt samarbejde med Indkøbsteamet, som drifter de indgåede aftaler.

Så hvem er du?
Jo mere du kan genkende de beskrevne personlige egenskaber, des større er sandsynligheden for, at du vil trives i jobbet som udbudskonsulent hos os. Kan du samtidig koble dine faglige kompetencer på opgaverne, uanset om de er erhvervet gennem erfaring eller studie, bliver det kun bedre. Der er mange indgangsvinkler til jobbet som udbudskonsulent. De tre i teamet omfatter én med baggrund i Offentlig Administration, én Cand.merc’er og én jurist.

Har du allerede erfaring med offentlige udbud er det et plus, men nyuddannede opfordres også til at søge stillingen.

Hvad vi tilbyder:
  • En central rolle i en organisation hvor dine beslutninger og indsatser påvirker kommunens udvikling (= det arbejde du laver betyder meget for mange mennesker).
  • Et kollegialt miljø, hvor sund fornuft og uhøjtidelighed får lov til at råde.
  • Attraktive ansættelsesvilkår (som betalt frokostpause, flextid, 6. ferieuge, rabatter på indkøb gennem Logbuy, adgang til Herning Kommune Feriefonds sommerhuse mv.).
  • Investering i din mulighed for faglig udvikling.
  • Løn giver vi også. For ansatte på HK’s overenskomstområde forventes stillingen indplaceret i lønramme 32 som Specialist med evt. kvalifikationstillæg. For ansatte på AC-overenskomsten vil det være som fuldmægtig på gældende anciennitetstrin og evt. tillæg.
  • Tiltrædelse 1. august.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt Rasmus Raun, Teamleder for Udbud, på telefon 96 28 23 41 eller mail rasmus.raun@herning.dk.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Ansøgningfrist og -proces
Du skal sende din ansøgning og dit CV, så vi senest har dem i hænde senest 26. maj.
Vi udvælger herefter relevante kandidater til samtaler 31. maj og 3. juni.

I udvælgelsen vurderer vi ansøgningen og CV’et på om der er et fagligt og personligt match på kompetencer. De faglige kompetencer kan enten være erfaringsmæssigt eller teoretisk erhvervet, og vi vurderer på hvordan de konkret taler ind i løsningen af stillingens opgaver. De personlige kompetencer bliver vurderet på hvordan de kommer i spil i tilgangen til opgaveløsningen. De personlige kompetencer vil blive vægtet højest.

Er der flere egnede kandidater efter første samtalerunde, vil der blive afholdt anden samtale 6. juni.

I Herning Kommune med 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Herning Kommune, Torvet, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6044488

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook