Konsulent med data- og digitaliseringskompetencer søges til Herning Kommune's social- og beskæftigelsesafdeling

Profilbillede
dato

Datastærk konsulent med interesse for digitalisering til Staben i Social & Beskæftigelse
Har du et godt blik for, hvordan digitalisering kan skabe værdi for borgere, medarbejdere og virksomheder? Har du en stor interesse for IT og digitalisering?Og brænder du for at gøre data brugbare for beslutningstagere? Så er det dig, vi leder efter.

Social- og Beskæftigelsesafdelingen i Herning Kommune søger en konsulent med interesse for IT, digitalisering, ledelsesinformation og analyse, der kan bidrage til at skabe de bedst mulige rammer for at udvikle social- og beskæftigelsesindsatsen for og sammen med Herning Kommunes borgere, virksomheder og øvrige interessenter.

Om stillingen
Du vil blive en del af Herning Kommunes Social- og Beskæftigelsesafdeling. Her arbejder ca. 400 medarbejdere og ledere for at skabe nye muligheder for borgere, der står uden for eller er på kanten af arbejdsmarkedet. Vores vision er, at vi med udgangspunkt i tillid, respekt og samskabelse arbejder på at lave social- og beskæftigelsesindsatser, der bidrager til, at den enkelte borger opnår størst mulig livsmestring og deltagelse på arbejdsmarkedet.

Du vil blive en del af Staben, der består af seks konsulenter og en stabsleder. Stabens overordnede opgave er at understøtte udvikling og drift af en værdiskabende social- og beskæftigelsesindsats, primært i forhold til ledelse, politik, økonomi og IT.
Dine hovedopgaver vil omfatte

Ledelsesinformation og analyser

  • videreudvikle, formidle og sikre kvalitet i afdelingens ledelsesinformation
  • udarbejde kvantitative analyser og notater til chefniveauet og det politiske udvalg.

IT og digitalisering
  • lede og bidrage til strategisk retning for udviklings- og forandringsprojekter inden for IT og digitalisering
  • indtage en koordinerende rolle ift. systemforvalteropgaver på afdelingens IT-systemer
  • understøtte og facilitere afdelingens superbrugergruppe samt digitaliseringsgruppe
  • være opsøgende ift. viden om nye digitale løsninger og udviklingstendenser, f.eks. AI og klimabevidst brug af digitale værktøjer
  • deltage i relevante netværk og fora i forvaltningen, hos Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering samt med leverandører af IT-systemer.

Lovgivning og dokumentation
  • arbejde med dokumenthåndtering, overholdelse af GDPR-lovgivning samt øvrig lovgivning
  • stå for kontraktstyring af afdelingens kontrakter på IT-systemer
  • håndtere udbud og indkøb af indsatser samt yde juridisk bistand i forbindelse med kontrakter og overholdelse af gældende lovgivning
  • behandle aktindsigtsanmodninger – primært i henhold til offentlighedsloven.

Om dig
Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse eller en anden relevant uddannelses- og erfaringsbaggrund og en naturlig interesse for IT, digitalisering og udvikling af ledelsesinformation. Det vil være en fordel, hvis du erfaring med Excel, Power Pivot, Targit og lignende.

Derudover forestiller vi os, at du
  • kan analysere, anvende og videreformidle data
  • er god til at skabe struktur og overblik
  • har en solid organisatorisk forståelse og kan arbejde på tværs af organisationen
  • besidder gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt, og kan tilpasse din kommunikation til forskellige målgrupper
  • har mod og evne til at handle i situationer med modstand eller uventede forandringer
  • kan fungere som en kompetent sparringspartner for ledere og udfordre tænkning på en respektfuld måde
  • er engageret i at samarbejde med forskellige mennesker
  • kan prioritere opgaver og planlægge din arbejdsdag selvstændigt
  • er vant til at læse, forstå og omsætte lovgivning
  • er nysgerrig, undersøgende og ser muligheder.

Vi kan tilbyde dig
Et spændende og udfordrende job i et fagligt engageret miljø. Du får et tæt samarbejde med medarbejdere og ledere i vores driftsenheder samt gode muligheder for sparring med nærmeste leder, kollegaer i Staben og kollegaer fra kommunens andre afdelinger herunder IT-afdelingen.

I Staben er vi et nyt, men særdeles velfungerende team, hvor fællesskab og samarbejde er i fokus. Vi har en god og uformel stemning i hverdagen, hvor der både er plads til faglige drøftelser og gode grin. Du vil blive en del af et stærkt fællesskab, hvor vi værdsætter hinandens input og støtter hinandens udvikling. Vi tilbyder fleksible arbejdsforhold med mulighed for hjemmearbejde og frihed til at tilpasse arbejdsdagen.

Øvrige informationer
Stillingen er som udgangspunkt fuldtid. Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
onsdag den 16. oktober 2024.

Ansættelsessamtaler
fredag den 25. oktober 2024.

Stillingen ønskes besat fra 1. december 2024 eller snarest derefter.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Staben:
  • Christina Mølsted Madsen på telefon 93 59 49 96.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Beskæftigelse, Torvet, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6119246

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet