Herning Kommune: Udbudskonsulent til Direktionens Stab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Sjældent udbudt stilling som udbudskonsulent med fokus på godt købmandskab og opbygning af gode relationer hos Herning Kommune

Har du en stærk forståelse for godt købmandskab, kendskab til offentlig forvaltning og en naturlig evne til at opbygge stærke relationer? Kan du jonglere med mange bolde i luften og trives du med at udøve effektiv projektledelse? Så er du måske vores kommende udbudskonsulent i Herning Kommune! En af vores kolleger har fået nyt arbejde, og derfor er der en tom kontorstol til besættelse snarest muligt.

Om stillingen
I rollen som udbudskonsulent hos Herning Kommune bliver du en nøgleperson i vores udbudsteam, der tæller tre i alt. Vi hjælper den øvrige organisation med at udbyde deres indkøb og opnå attraktive aftaler og vilkår. Din opgave bliver at sikre, at indkøbs- og udbudsprocesser udføres med dygtighed, effektivitet og vigtigst af alt: Med værdi for brugerne af aftalerne. Du vil arbejde tæt sammen med interne interessenter og eksterne leverandører for at skabe værdien. Samtidig vil du være bannerfører for innovation og bæredygtighed gennem vores indkøbsstrategier.
Udbudsteamet er en del af afdelingen Indkøb, Udbud og Jura, som er placeret centralt i Direktions Stab.

Dine ansvarsområder

  • Strategisk udbudsplanlægning: Planlægge og koordinere udbudsprocesser med en købmands mindset. Identificere muligheder for effektivisering og optimering af indkøb.
  • Projektledelse: Holde styr på forskellige udbudsprojekter samtidigt, sikre fremdrift og overholdelse af tidsfrister.
  • Udbudsmateriale: Udarbejde klare og præcise udbudsmaterialer med fokus på både økonomiske og kvalitetsmæssige aspekter.
  • Relationer: Opbygge og vedligeholde tætte relationer til leverandører og samarbejdspartnere. Sikre et stærkt netværk for at sikre konkurrencedygtige løsninger.
  • Forhandling: Gennemføre forhandlinger med leverandører med udgangspunkt i både pris og kvalitet.
  • Compliance: Sikre overholdelse af lovgivning, regulativer og interne retningslinjer.

Det er et plus, hvis du kan leve op til nedenstående
  • Har en relevant uddannelse inden for økonomi, jura, indkøb, projektledelse eller offentlig administration.
  • Besidder et stærkt købmandskab og en kommerciel tilgang til indkøb.
  • Har erfaring med offentlige udbudsprocesser og forstår kompleksiteten i den offentlige forvaltning.
  • Er en dygtig kommunikator og kan opbygge relationer på tværs af organisationen.
  • Er vant til at jonglere med flere projekter samtidigt og trives med projektledelse.
  • Arbejder selvstændigt, struktureret og resultatorienteret.

Men det er ikke et krav!

Har du ingen erfaring med offentlige udbudsprocesser, skal du nok blive lært op. Det vigtigste er, at du har viljen, evnen og lysten til at lære.

Vi tilbyder
  • En central rolle i en organisation, hvor dine beslutninger og indsatser påvirker kommunens udvikling (= det arbejde du laver, betyder meget for mange mennesker).
  • Muligheden for at skabe innovation og bæredygtige løsninger gennem indkøbsprocesser (kommunens indkøb kommer til at fylde meget de næste ”par” år, da en væsentlig del af Herning Kommunes Klimaplan er en markant reducering af CO2-udledningen fra netop indkøb).
  • Et kollegialt miljø, hvor sund fornuft og uhøjtidelighed får lov til at råde.
  • Attraktive ansættelsesvilkår (såsom betalt frokostpause, flextid, 6. ferieuge, rabatter på indkøb gennem Logbuy, adgang til Herning Kommune Feriefonds sommerhuse mv.).
  • Investering i din mulighed for faglig udvikling.

Ansøgning
Lyder dette som dit drømmejob, eller om ikke andet, så bare et job, som du tænker kunne være meget interessant? Så send os din ansøgning sammen med dit CV via vores online ansøgningsformular senest torsdag den 21. september 2023.
Hvis vi kan se et potentielt match, så skal du forvente at blive kaldt til samtale tirsdag d. 26. september.

Det med småt
  • Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst.
  • Forventet tiltrædelse senest den 1. november.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder for Udbud Rasmus Raun, telefon 96 28 23 41 for yderligere oplysninger.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Herning Kommune værdsætter mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen.

I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herning Kommune, Torvet 5, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2330&ERId=85045

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905730

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook