Erfaren konsulent til Indkøb, Udbud og Jura

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Udbudsteamet i Herning Kommune søger en ny kollega.
Kan du skabe stærke relationer, og har du en stor forståelse for godt købmandskab? Trives du med at udøve effektiv projektledelse og mestrer du CPV-koden 79418000? Så er du en oplagt kandidat som vores kommende udbudskonsulent.

Lidt om os
Afdelingen Indkøb, Udbud og Jura er en central stabsfunktion placeret i Direktionens Stab. Den består af tre selvstændige teams, hvis opgave er at understøtte kollegaer i Herning Kommune med opgaver relateret til de tre områder. Ansættelsen sker i Udbudsteamet, som med dig vil bestå af to udbudskonsulenter og en teamleder.

Udbudsteamet beskæftiger sig primært med offentlige indkøb i form af EU-udbud og rådgivning omkring udbudsreglerne. Succeskriteriet, for hvornår vi er lykkedes i vores arbejde, er når vi har givet vores kollegaer de bedst mulige arbejdsredskaber (det må gerne forstås helt bogstaveligt) til den bedst mulige pris, med hvilke de kan udføre deres arbejde bedst muligt.

Forudsætningen for, at vi kan lykkes, er evnen til at danne stærke relationer gennem tillid, købmandskab og viden. Tilegnelse af viden er derfor også en væsentlig del af hverdagen som udbudskonsulent hos os. Vi prioriterer at være opdaterede på praksis inden for offentlige indkøb bl.a. gennem webinarer, dagskurser, og uddannelse. Ligeledes ser vi en stor styrke i at have et bredt netværk både internt og eksternt.

I indkøbsteamet får du fire kollegaer, som vil være tætte samarbejdspartnere i det daglige arbejde. Indkøbsteamet implementerer og varetager den daglige drift af indgåede aftaler. De håndterer bl.a. vores e-handelssystem, prisreguleringer, e-kataloger for vareindkøbsaftaler, indkøbsstatistikker og compliance, og opfølgning på overholdelse af kontraktsvilkår.

I jurateamet får du (også) fire kollegaer, hvis opgave er at yde generel juridisk rådgivning for mange af de områder en kommune, beskæftiger sig med, dog ikke udbudsområdet.

Stillingen
I rollen som udbudskonsulent bliver du en nøgleperson i kommunen. Som nævnt ovenfor, hjælper du den øvrige organisation med at udbyde deres indkøb og opnå attraktive aftaler og vilkår. Din opgave bliver at sikre, at indkøbs- og udbudsprocesser udføres med dygtighed, effektivitet og vigtigst af alt: Med værdi for brugerne af aftalerne. Du vil arbejde tæt sammen med interne interessenter og eksterne leverandører for at skabe værdien. Samtidig vil du være bannerfører for innovation og bæredygtighed gennem vores indkøbsstrategier.

Dine ansvarsområder:

  • Strategisk udbudsplanlægning
    Planlægge og koordinere udbudsprocesser med en købmands mindset. Identificere muligheder for effektivisering og optimering af indkøb.
  • Projektledelse
    Holde styr på forskellige udbudsprojekter samtidigt, sikre fremdrift og overholdelse af tidsfrister.
  • Udbudsmateriale
    Udarbejde klare og præcise udbudsmaterialer med fokus på både økonomiske og kvalitetsmæssige aspekter.
  • Relationer
    Opbygge og vedligeholde tætte relationer til leverandører og samarbejdspartnere. Sikre et stærkt netværk for at sikre konkurrencedygtige løsninger.
  • Forhandling
    Gennemføre forhandlinger med leverandører med udgangspunkt i både pris og kvalitet.
  • Compliance
    Sikre overholdelse af lovgivning, regulativer og interne retningslinjer.

Hvem er du
(Eller rettere hvem forestiller vi, kan hjælpe os bedst og trives i arbejdsopgaverne)

Du arbejder i dag hos en offentlig myndighed og har opnået en vis erfaring som udbudskonsulent. Ved selvstændigt at have gennemført udbud i henhold til udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, har du skabt gode resultater til glæde for organisationen.

Det kan også være, at du arbejder med udbud som tilbudsgiver til det offentlige, og mener at din oparbejdede viden på det område, kan hjælpe Herning Kommune, med at få mest muligt for pengene ved at anskue udbud på en ny måde.

Uanset hvad, så ønsker du at udvikle dig inden for området og søger derfor rammer, som fordrer udfoldelsesfrihed og innovation. Til det kan vi sige, at Herning Kommune er den tidligere stolte vinder af Danmarks Bedste Udbud, IKAs Dialogpris og 2 x innovationskonkurrence på udbudsområdet.

Du skal kunne lide struktur og processer for at kunne trives i jobbet som udbudskonsulent, og jo flere af nedenstående egenskaber du kan vinke af, jo mere tror vi, at du også får (stor) succes i jobbet hos os
  • Analytisk, fordi det er vigtigt du kan bearbejde store mængder data
  • Struktureret, fordi det er vigtigt du kan strukturere processer og dokumenter
  • Observerende, fordi det er vigtigt du kan lytte
  • Nysgerrig, fordi det er vigtigt du tør stille spørgsmål
  • Praktisk, fordi det er vigtigt du kan omsætte teori til praksis
  • Resultatorienteret, fordi resultatet er vigtigere end processen

Vi tilbyder
  • En central rolle i en organisation, hvor dine beslutninger og indsatser påvirker kommunens udvikling (= det arbejde du laver, betyder meget for mange mennesker).
  • Muligheden for at skabe innovation og bæredygtige løsninger gennem indkøbsprocesser (kommunens indkøb kommer til at fylde meget de næste ”par” år, da en væsentlig del af Herning Kommunes Klimaplan er en markant reducering af CO2-udledningen fra netop indkøb).
  • Et kollegialt miljø, hvor sund fornuft og uhøjtidelighed får lov til at råde.
  • Attraktive ansættelsesvilkår (såsom betalt frokostpause, flextid, 6. ferieuge, rabatter på indkøb gennem Logbuy, adgang til Herning Kommune Feriefonds sommerhuse mv.).
  • Investering i din mulighed for faglig udvikling.

Ansøgningsproces
Du skal sende din ansøgning og CV via vores rekrutteringssystem Signatur senest tirsdag den 9. januar 2024.

Vi udvælger herefter forventeligt 5 kandidater til 1. samtale, som holdes tirsdag den 16. januar og onsdag den 17. januar.
Udvælgelses du til første samtale, er det fordi vi ser et potentielt match mellem kompetencer og jobindhold. Samtalen bliver vores fælles mulighed for at se hinanden bedre an, og vurdere om der er grundlag for et fremtidigt samarbejde.

Er der efter første samtale flere kandidater, der kan være det rette match både fagligt og personligt, indkaldes de til 2. samtale mandag den 22. januar.

Vi lægger vægt på
Når vi skal vurdere de indkomne ansøgninger, tillægger vi følgende forhold positiv værdi
  • Erfaring med offentlige indkøb, særligt det at have gennemført udbudsprocesser
  • Evnen til at skabe stærke relationer
  • Købmandskab
  • Projektlederegenskaber
  • Juridisk forståelse
  • Skriftlig fremstilling

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst.

Forventet tiltrædelse den 1. marts 2024.

Har du spørgsmål
til stillingen, er du velkommen til at kontakte Rasmus Raun, Teamleder Udbud, på telefon 96 28 23 41 eller mail rasmus.raun@herning.dk for yderligere oplysninger.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Herning Kommune værdsætter mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen.

I Herning Kommune med 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herning Kommune, Torvet, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964574

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet