Erfaren ergoterapeut til hjælpemiddelenheden søges til komplekse sagsbehandlingsopgaver inden for boligområdet i Herning kommune

dato

Brænder du for god hjælpemiddelformidling og for kvalitet, udvikling og helhed omkring borgerne? Så er du måske vores nye kollega!

Vi søger en ergoterapeut til vores afdeling, som har erfaring med sagsbehandlingen indenfor hjælpemidler - gerne indenfor boligområdet. I denne stilling vil arbejdsopgaverne bestå i sagsbehandling af ansøgninger om hjælpemidler, forbrugsgoder samt mindre og større boligændringer. Vi søger en medarbejder der drives af komplicerede sagsbehandlingsprocesser med lyst og interesse til at udvikle sig indenfor boligområdet.

Hjælpemiddelenheden behandler ansøgninger om hjælpemidler og forbrugsgoder på såvel børne- og voksenområdet. Desuden behandles ansøgninger om kropsbårne hjælpemidler, proteser, handicapbiler og boligændringer. Afdelingen håndterer ligeledes udskrivelser, som du i mindre grad også forventes at tage del i. Vi arbejder løbende med udvikling og nytænkning, hvor Kvikservice er et af vores nyere tiltag, med fysisk placering på Hjælpemiddeldepotet med åbningstid 2 x ugentligt, hvor borgere kan komme uanmeldt for at søge om bestemte typer af hjælpemidler.

I Sundhed og Ældre løfter vi opgaverne i fællesskab og har fokus på balancen mellem menneske, faglighed og økonomi. Vi taler om ”Vi-kultur”, hvor ønsket er, at borgeren oplever en samlet indsats ud fra tænkningen ”En borger – én plan”. Vi arbejder derfor tæt sammen med kollegaer fra Visitationen, Hjælpemiddeldepotet, Træning- og aktivitetsområdet, Sygeplejen, Hjemmeplejen og Plejecentrene – altid med fokus på de fælles bedste løsninger med blik for helheden.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Kan arbejde selvstændigt, men også være en teamplayer og ”løfte i flok”.
  • Er god til at planlægge og strukturere din arbejdsdag.
  • Blomstrer i forbindelse med udvikling og nytænkning.
  • Har gode kommunikative egenskaber både i tale og på skrift.
  • Har solid erfaring med sagsbehandling, herunder gerne mindre/større boligændringer.
  • Er åben og lydhør over for borgere og tværfaglige samarbejdspartnere.
  • Har let ved at sætte dig ind i nye IT-systemer.
  • Genkender værdierne ”respekt, professionalisme og ordentlighed”.
  • Er en god kollega og bidrager til et positivt arbejdsmiljø.

Det vil være en fordel, at du har:
  • Kendskab til CURA omsorgs- og hjælpemiddelsystem.
  • En god portion humoristisk sans.

Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2025.
Løn efter gældende overenskomst og aftale mellem faglig organisation samt Herning Kommune.

Ansøgningsfristen er fredag den 24. januar 2025 kl. 10:00
Samtaler afholdes tirsdag den 28. januar 2025 kl. 8:00-15.00

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Leder af Hjælpemiddelenheden
Susanne Skriver på telefon 51 32 13 44.

Ansøgning med dokumentation og reference fremsendes elektronisk til Herning
Kommune.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjælpemiddelenheden, Markedspladsen, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/de10814a-acb4-413e-9e9f-ff4dc03d6972

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook