BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Valdemarskolen søger to dedikerede medarbejdere til vores nye lærings- og trivselsteam
Brænder du for at gøre en forskel for børn og unge med en masse potentiale og mange forskellige udfordringer? Kunne du tænke dig at bruge dine didaktiske og pædagogiske kompetencer i et ressource- og trivselsteam, der skal hjælpe os med at få alle vores dejlige elever til at være en del af skolens læringsfællesskaber? Så er det dig vi leder efter, og vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Valdemarskolen er Herning Kommunes specialskole, og vi underviser ca. 240 skønne elever, der alle har vidtgående særlige behov. Vi er en skole med et pædagogisk mindset, der bygger på, at ”Alle gør det bedste de kan, og det vi lyser på, får vi mere af”. I det indeværende skoleår har vi sat turbo på at arbejde med pædagogiske pejlemærker for hele skolen.
Vi oplever at mange af de elever der visiteres til vores skoletilbud desværre er meget udfordrede i forhold til at komme i skole og tage del i skolens aktiviteter og sociale fællesskaber. Derfor leder vi lige nu efter to fagligt kompetente lærings- og trivselsvejledere, der sammen med vores dygtige skolesocialrådgiver kan understøtte den fortsatte udvikling af motiverende læringsmiljøer, hvor alle Valdemarskolens elever på skift oplever at være i privilegerede positioner.
Teamet skal arbejde målrettet med en systematisk kortlægning af den enkelte elevs unikke problemer og samtidig rette fokus mod metoder og redskaber til - i tæt og respektfuldt samarbejde med forældrene - at få elever med skolefravær tilbage på rette spor.
Der vil også være brug for at man i en del af arbejdstiden skal kunne undervise/planlægge og gennemføre læringsaktiviteter for de elever, der har vanskeligt ved at møde op i skolen. Det kan være i form at undervisning på skole, hjemmeundervisning og/eller onlineundervisning.
Vi lægger stor vægt på, at du
- har lyst til at være med til at opbygge og udvikle vores ressource- og trivselsteam
- ser potentiale i at dine arbejdsopgaver vil være mangfoldige
- kan navigere i en hverdag med komplekse problemstillinger og udfordringer
- motiveres af at igangsætte og følge op på processer af både faglig og pædagogisk karakter
- har lyst til at eksperimentere med forskellige undervisningsformer og lave hjemmeundervisning, når der er behov for dette
- synes at barnets/den unges stemme er vigtig for at kunne forstå og afdække årsager til skolevægring
- besidder en stærk relationskompetence, organisatorisk overblik, stærke kommunikative evner og ikke mindst en god portion humor
- tør og kan stå fast – også i blæsevejr.
Du skal være enig i, at læring og trivsel går hånd i hånd, og at dannelsen handler om glade og livsduelige børn og unge med mod på at komme videre. Du skal have viden om og forståelse for diagnoser hos børn og unge i en pædagogisk/didaktisk kontekst.
Vi har et stort ønske om, at du
- er uddannet lærer, pædagog eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund
- har viden om, erfaring med og forståelse for børn og unge med diagnoser og særlige specialpædagogiske behov ind i en pædagogisk og didaktisk skolekontekst
- har en reflekterende tilgang til pædagogisk indsats og er stærk på struktur og stilladsering
- arbejder kreativt, nysgerrigt samt ressource- og løsningsfokuseret
- er vant til at dokumentere, lave målsætningsarbejde og arbejde med udvikling af og opfølgning på handleplaner i praksis
- er en tydelig fagprofessionel der har øje for det enkelte barns potentialer og møder barnet med empati, tillid og anerkendelse
- kan bidrage konstruktivt og positivt ind i samarbejdet med forældre, kolleger, PPR-psykologer, pædagogiske konsulenter og myndighedsrådgivere i Børn- og Forebyggelsesafdelingen
- kan arbejde selvstændigt og ansvarsbevidst.
Vi kan tilbyde
- en unik arbejdsplads med mange gode kolleger, hvor vi passer godt på hinanden og løser arbejdsopgaverne sammen
- et inspirerende job i et tværfagligt miljø hvor lærere, pædagoger, pædagogmedhjælpere, terapeuter, psykologer og ledere arbejder tæt sammen omkring elevernes trivsel og udvikling
- at du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din arbejdsdag
- en skole med engagerede medarbejdere, der har en stærk specialpædagogisk faglighed
- en skole hvor elevernes færdigheder og potentialer, deres kommunikation og alsidige personlige udvikling vægtes højt
- en engageret forældrekreds, der i samarbejde med de fagprofessionelle er meget opmærksomme på at få øje på udviklingspotentialet hos deres børn.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes børneattest samt straffeattest.
Ansættelse pr. 1. februar 2024. Stillingerne er faste stillinger på fuld tid.
Hvis du vil vide mere
Vi ser meget gerne at du kommer på besøg på skolen, før du søger.
Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Maibritt Sander på telefon 20 78 54 73 eller skoleleder Mette Yding Olsen på telefon 60 94 22 81 for nærmere oplysninger. Du kan også besøge vores hjemmeside.
Sammen med din ansøgning skal du vedlægge CV, bevis for uddannelse og gerne udtalelser fra relevante tidligere ansættelser.
Ansøgningsfrist
10. december 2023. Der modtages udelukkende ansøgninger indsendt elektronisk. Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 50 og 51.
I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herning Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Valdemarskolen, Valdemarsvej, 7400 Herning
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944546