Daglig leder til Makerspace v. UngHerning - Projektansættelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du passion for teknologi, innovation og undervisning? Drømmer du om at være en nøglefigur i et unikt makerspacemiljø, der inspirerer børn og unge til at udforske deres kreativitet og teknologiske potentiale? Så er du måske den daglige leder, vi søger til vores spændende projekt med udgangspunkt i UngHerning!

I Herning Kommune skal der etableres et centralt Makerspace, lokale makermiljøer og fremmes en stærk makerkultur. I den forbindelse søger vi en daglig leder til at etablere og lede det centrale Makerspace, som skal fungere som kompetenceudviklings- og læringscenter. Projektet er støttet af Villum Fonden og strækker sig fra primo 2024 til ultimo juni 2028.

Om jobbet
Du skal sammen med UngHernings øvrige medarbejdere opbygge et ”Kompetenceudviklings- og læringscenter”, som skal fungere som kursussted, åbent værksted og center for udbredelse af moderne teknologier i skolers undervisning. I løbet at projektperioden bliver du omdrejningspunkt for uddannelse af og sparring til ledere, lærere, vejledere, fagudvalg og elever på kommunens folke- og specialskoler, samt vejlede kommunens skoler i opbygning af lokale makerspaces.

Du skal i samarbejde med CFU, VIA-Herning og Herningsholm EUD tilbyde kompetenceudvikling til skolernes lærere, ledere og elever, herunder uddanne unge ”TEK-agenter”. Derudover skal du stå for etablering af eksterne samarbejder med f.eks. Herningsholm 10. klasse, erhvervslivet og foreningslivet.

Som daglig leder vil du bl.a. stå for følgende opgaver

  • Ledelse og daglig drift af det centrale Makerspace.
  • Understøtte kommunens skoler i etableringen af lokale makermiljøer.
  • Kompetenceudvikle ressourcepersoner i forhold til tekniske færdigheder, vedligehold og servicering af teknologier.
  • Afholde workshops for fritidsundervisere, lærere, pædagoger, samarbejdspartner, TEK-agenter m.fl.
  • Holde åbent værksted og afholde kurser for borgere i kommunen.
  • Udbyde undervisningsforløb til grundskoler og andre interesserede.
  • Stå for evaluering og afrapportering til Villum fonden, styregruppen m.fl.
  • Overvåge budgetter og ressourcer.

Følgende konkrete opgaver vil fylde i den første tid i jobbet
  • Opbygning af kompetenceudviklings- og læringscenter
  • Planlægning af kompetenceudvikling i skoleåret 24/25 i samarbejde med skoler og CFU, VIA Herning

Om dig
Det er en fordel, hvis du har erfaring med ledelse eller opgaver i relation til ledelse, som gør dig rustet til lederrollen. Ligeledes er det en fordel, hvis du har kendskab til formålet med og rammerne for at drive ungdomsskole.

Du skal kunne finde energi i at arbejde projektorienteret i tæt samarbejde med dine kolleger, skoler og øvrige samarbejdspartnere i projektet. Derudover vægter vi, at du er helhedsorienteret og god til at samle løse ender.

Vi forestiller os, at du har
  • Erfaring med og færdigheder indenfor makerspace, fablabs eller lignende kreative fællesskaber.
  • Ledelseserfaring med evnen til at motivere og inspirere andre.
  • Undervisningserfaring og er en god formidler med kompetencer indenfor STEM-området.
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Organisatoriske færdigheder til at planlægge og koordinere aktiviteter, undervisning og kompetenceudvikling.
  • Tekniske kompetencer inden for en bred vifte af makerværktøjer og teknologier.
  • Erfaring med budgetstyring og rapportering.
  • En fleksibel tilgang til arbejdstid og opgaver.

Derfor skal du vælge os
Du kommer ind i organisationen på et tidspunkt, hvor vi sammen er i gang med flere store udviklingsprojekter, der skal definere UngHernings fremadrettede organisering. Her får du mulighed for at sætte præg på egen rolle og samarbejdsformen med de øvrige afdelinger.

Du bliver en del af et hus, hvor fællesskab, samarbejde og synergier vægtes højt, og du vil derfor få opgaver og funktioner ind i flere afdelinger.
Du får høj grad af frihed i opgaveløsningen samtidig med, at den faglige støtte og sparring altid er inden for rækkevidde.

Du bliver en del af et hus, hvor vi prioriterer det sociale højt. Her nyder vi blandt andet alle godt af den aktive personaleforening, der flere gange om året samler os til forskellige arrangementer.

Om UngHerning
UngHerning er Herning Kommunes ungdomsskoletilbud til børn og unge mellem 10 og 18 år. Du kan læse om UngHerning i følgende Notat vedr. UngHerning.

Vil du vide mere
Du kan kontakte Ungdomsskoleleder Allan Bjørnskov Hansen på telefon 21 54 40 94 eller Viceungdomsskoleleder Anders Ørskov på telefon 30 60 12 96.

Yderligere oplysninger kan fås på UngHernings hjemmeside.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er fuld tid og med ansættelse snarest muligt, og senest med tiltrædelse 1. marts 2024. Ansættelsesperioden er i projektets fireårige løbetid frem til udgangen af juni 2028.

Lønnen fastsættes med udgangspunkt i gældende overenskomst.

Forud for endelig ansættelse indhenter Herning Kommune referencer. For medarbejdere, som er i kontakt med børn og unge under 15 år, indhentes børneattest.

Ansøgning og ansættelsesproces
Hvis du kan se dig selv i jobbet, vil vi opfordre dig til at søge stillingen.

Ansøgningsfrist er onsdag den 10. januar 2024
Samtaler forventes afholdt tirsdag den 23. januar 2024

Der udarbejdes personprofil for de ansøgere, der indkaldes til samtale i uge 3

I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

UngHerning - Herning Ungdomsskole, Gl. Skolevej, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961221

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet