Bliv kontorelev i Herning Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

- her er alle muligheder åbne

Forestil dig en elevplads, som vil åbne døren for dig til mange forskellige jobmuligheder, med meningsfulde arbejdsopgaver og hvor du kan udvikle dig både fagligt og ikke mindst personligt. Nu har du muligheden.

Vi søger nemlig nye kontorelever til Herning kommune pr 1. september 2024.

Lidt om at være elev i Herning kommune
Vi er en stor arbejdsplads med mange forskellige arbejdsopgaver, hvor vi næsten ikke har en dag, der er ens.

De bedste til at fortælle hvordan det er, at være kontorelev i Herning kommune er eleverne selv

  • Der er meget fokus på, at jeg som elev har det godt, og ikke har for stort et pres opgavemæssigt.
  • Jeg føler mig meget velkommen, da mine kolleger lægger vægt på, at de er glade for at have elever i afdelingen.
  • Jeg oplever god atmosfære på arbejdspladsen samt plads til diversitet.
    Derudover er der garanti for en fleksibel arbejdsplads med masser af plads til udvikling og gode muligheder for en karriere efter endt uddannelse.
  • Kollegaerne er rigtig gode til at tage udgangspunkt i den enkelte og dennes faglige og personlige kompetencer. På den måde bliver man udfordret og arbejdet bliver sjældent kedeligt, men man bliver ikke kastet ud i noget, som man ikke føler sig klædt på til.

Som en elevansvarlig siger: vi er ambitiøse og vores elever er en del af afdelingen på lige fod med os andre.
Se lige den video kontoreleverne har lavet om at være kontorelev i Herning Kommune

https://www.dreambroker.com/channel/r1j2kl40/iframe/yrrnpojm

Hvad kommer du til at lave?
Du bliver en del af et kollegialt fællesskab, både i din afdeling og med de andre kontorelever. Du kommer til at skifte afdeling efter det første år, så du i alt kommer i to forskellige afdelinger, så du får prøvet lidt af hvert.
Du får et fællesskab med de ni andre kontorelever i kommunen med både fagligt og socialt samvær. Der er også en spændende studietur til Bruxelles.

Din arbejdsdag vil bestå af
  • Samarbejde med kolleger i både din egen afdeling men også andre afdelinger
  • Koordination, planlægning og opfølgning på dine opgaver
  • Kommunikationsopgaver både skriftligt og mundtligt med borgere, kollegaer og andre samarbejdspartnere
  • Ansvar for særlige områder - i takt med at du udvikler dig
  • Du kommer, i nogle afdelinger, til at arbejde med økonomi, ved f.eks. at betale eller lave regninger.

Desuden har du mulighed for at deltage når der er kommunal eller folketingsvalg.

Hvad kan du blive bagefter?
Når du er færdiguddannet, kan du komme til at arbejde på mange forskellige områder, blandt andet i Børn og Unge, på sundhed og ældre området eller få lov til at arbejde med økonomi og løn, i Kultur og fritid eller noget helt femte.

Efter din uddannelse har du lært en masse og udviklet dig både fagligt og personligt.

Du kan videreuddanne dig når du er færdig med din uddannelse, med blandt andet en kommunom eller akademifag. Mulighederne er mange.

Hvem er du?
Som person kan du nok genkende dig selv i nogle af følgende udsagn
  • Jeg er ansvarlig og nysgerrig
  • Jeg er pligtopfyldende, arbejder struktureret og har gå på mod
  • Jeg kan godt lide at yde en god service og jeg er god til relationer
  • Jeg er klar til at udvikle mig selv sammen med mine kollegaer

Det vigtigste er at du har lyst og gåpåmod til at lære nyt!
Send gerne din ansøgning uanset din personlige baggrund.

De formelle adgangskrav til dig som kontorelev
Inden uddannelsen starter, skal du have bestået en af disse ungdomsuddannelser, som du sender bevis for med i din ansøgning:
  • EUX Grundforløb 2 med speciale inden for kontor (20 uger)
  • HHX med realkompetencevurdering
  • STX, HTX, HF med et 5 ugers EUS-forløb inden for kontor

Læs mere om adgangskrav og elevforløb på Uddannelsesnævnet.dk

Du kan også kontakte uddannelsescenter Holstebro på telefon 99 12 22 22, hvis du har spørgsmål til adgangskrav til uddannelsen. Eller hvis du skal have lavet en Realkompetencevurdering (RKV).

Du får gode arbejdsforhold som kontorelev i Herning kommune
Vi tilbyder dig et hovedforløb på op til 2 år, hvor du veksler mellem praktikperioder hos os og de skoleophold, som uddannelsen kræver. Skoleopholdet er på UCH i Holstebro og er i alt 15 uger fordelt på 2 år.

Din ugentlige arbejdstid er 37 timer inkl. frokostpause.
Du får løn under din uddannelse.

Hvordan søger du?
Ansøgningsfristen er mandag den 11. marts kl 8.00.

Skriv gerne lidt om din motivation for at søge ind på kontorelevuddannelsen og hvorfor vi lige netop skal vælge dig. Som et alternativ til din ansøgning er du også velkommen til at sende en video af dig selv.

Send også et CV og uddannelsespapirer med.

Vi holder ansættelsessamtaler den 19. og den 20. februar 2024.
Her vil nogle af kontoreleverne også deltage og du har mulighed for at stille dem spørgsmål.

Hvis du har spørgsmål,
er du mere end velkommen til at ringe til kontorelev Marianne Holm Arndt på telefon 96 28 83 97, der også gerne giver en rundvisning på Rådhuset eller Uddannelsesansvarlig Camilla Woetmann på telefon 22 56 59 52.

I Herning Kommune med 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Herning Kommune, Torvet, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980912

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet