Beredskabsinspektør til myndigheds- og forebyggelsesafdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Et job med spænding, udfordringer, indflydelse og mening

Kære kommende kollega! Om du er nyuddannet og energisk eller en erfaren ræv, og om du er til Revit eller til pen og manifold papir, er ikke det vigtigste – det er dig der er det vigtigste.

Da en af vores vellidte, rutinerede og fagligt stærke kollager har søgt nye udfordringer, mangler vi dig i vores team. Vi kender dig ikke, men vi er alle helt vildt engagerede, nysgerrige og ganske særlige, så hvis du også er det, passer du helt sikkert ind.

Vi udgør Myndigheds- & Forebyggelsesafdelingen i Brand & Redning MidtVest og vi står overfor spændende, spektakulære byggerier og markante projekter, der skal være med til at sikre den nye danske grønne infrastruktur, et blomstrende erhvervsliv, >1. mio. besøgende til områdernes mange store og særlige arrangementer og knap 4 mio. overnattende turister.

Vi udfører sagsbehandling efter beredskabslovens bestemmelser og understøtter ejerkommunernes byggesagsafdelinger, f.eks. omkring sikring af redningsberedskabets indsatsforhold, så vi som beredskab til stadighed kan håndtere kommende byggerier og byudviklinger. Vi foretager brandsyn og vejleder vores samarbejdspartnere om de driftsmæssige krav og deres forpligtigelser.

En væsentlig del af afdelingens arbejde er at understøtte det operative beredskab, så uddannelse, materiel, taktiske planer og arbejdsmiljø til enhver tid opfylder gældende lovgivning, regler og krav, samt de forventninger, ejerkommunerne måtte have til beredskabets serviceniveau.

I afdelingen prioriterer og praktiserer vi dagligt både faglig og personlig udvikling. Vi er spørgende, åbne og videndelende. Vi deles tillidsfuldt om ansvaret og bidrager alle til arbejdsfællesskabet - som er lige så socialt, som det er fagligt. Du vil således indgå i et team hvor det at spørge, at blive spurgt eller at blive udfordret er positivt.

Du vil skulle deltage i de mange og forskelligartede opgaver, der løses, herunder brandteknisk sagsbehandling, brandsyn, kampagner og særlige tiltag, for at højne brandsikkerheden i hele vores område, samt understøtte det operative beredskab.

Hvis du har den faglige viden og interesse for det, vil du kunne være med på projekter inden for den risikobaserede dimensionering, implementering af operative bindinger, arbejde med beredskabsplanlægning eller med risikovirksomheder.

Generelt vil dine konkrete arbejdsopgaver og projektdeltagelse blive defineret på baggrund af dine kompetencer, erfaringer og interesser.

Dine faglige kompetencer

  • Du har en byggefaglig uddannelse/baggrund som ingeniør eller konstruktør, gerne med en brandteknisk videreuddannelse.
  • Du er analytisk tænkende og arbejder ud fra en empirisk indgangsvinkel.
  • Du kan have erfaring med projektarbejde og projektstyring.
  • Du kan med fordel have gennemført Beredskabsstyrelsens kurser, der giver kompetence til at varetage brandsyn, eller er villig til at gennemføre dem.
  • Du kan have operativ erfaring, gerne uddannet indsatsleder og være beredskabsfagligt funderet, men det er ikke en forudsætning.
  • Du har kørekort til min. kat B.

Besidder du ikke alle kvalifikationer, sikrer vi den nødvendige kompetenceudvikling for den rette kandidat.

Dine personlige kvalifikationer
  • Du er helhedsorienteret, dialogsøgende og serviceminded overfor samarbejdspartnere.
  • Du er uformel og har en dialogbaseret tilgang både i det daglige til kollegaerne og til løsning af opgaverne.
  • Du er engageret og har gode samarbejdsevner og godt humør.
  • Du kan arbejde selvstændigt, projektorienteret og er målbevidst.
  • Du er udadvendt, tillidsvækkende og troværdig med gode formulerings- og kommunikationsevner, både i skrift og tale.

Vi tilbyder
  • En arbejdsplads med engagerede medarbejdere i et stærkt fagligt miljø.
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling.
  • En arbejdsplads med høj grad af selvstændighed og ansvar.
  • En arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden på tværs af organisationen.
  • Indflydelse på egne arbejdsopgaver.
  • For den rette kandidat på sigt at indgå i indsatsledervagten.

Yderligere information
Er du interesseret i stillingen kan du læse mere om os på vores hjemmeside – www.brmv.dk.

Du er meget velkommen til at kontakte Myndighed- og Forebyggelseschef Rasmus Klüver Jensen på telefon 21 43 55 70 for yderligere oplysninger om stillingen.

Løn og ansættelsesvilkår
Aflønning sker efter principperne om “Ny Løn” og i henhold til overenskomst for beredskabspersonale i chef- og lederstillinger.
Stillingen er 37 t/ugen.
Ansættelsesstedet er vores administration i Herning.

Tiltrædelse ønskes snarest muligt.

Ansøgning
Bemærk at ansøgningen håndteres via Herning Kommune. Vi foretrækker at modtage ansøgninger online, men du kan sende via post til adressen.
Det forventes at du udover en motiveret ansøgning medsender CV, uddannelsesdokumentation og evt. anbefalinger.

BRMV
H.P. Hansensvej 112b
7400 Herning
att: Rasmus Klüver Jensen

Ansøgningsfristen er den 16. august 2023, kl. 12.00.
1. samtale forventes afholdt mandag den 21. august og 2. samtale fredag den 25. august.

Det er et krav, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse ”Hemmelig” og kan opretholde denne godkendelse under hele ansættelsen. Desuden skal du kunne fremvise ren straffeattest og bibeholde denne under hele ansættelsen.

Om os
Brand & Redning MidtVest er et fælleskommunalt ejet paragraf 60 selskab. Det vil konkret sige et fælleskommunalt selskab i henhold til Lov om kommunernes styrelse §60. Det fælles beredskab arbejder inden for den nuværende beredskabslovs rammer og er ejet af Ikast-Brande, Herning og Ringkøbing-Skjern Kommuner i fællesskab. Selskabet er stiftet med virkning fra 1. januar 2016.

Som medarbejder i Brand & Redning MidtVest bliver du del af en organisation med 25 fastansatte medarbejdere og ca. 350 deltidsansatte og frivillige fordelt på 15 stationer i de tre ejerkommuner.


Vores vision er:
Vi vil være et beredskab, der gennem synlighed og nærvær skaber tryghed, samt sikkerhed for borgerne og erhvervslivet.
Vi vil være et beredskab, hvor den enkelte medarbejder altid bidrager aktivt til fællesskabet og helheden.
Vi vil være en organisation, der til stadighed er nysgerrige og udfordrende.
Vi vil være en rummelig organisation, som medarbejder- og kompetencemæssigt er i balance.
Vi vil være en organisation, der har fokus på kommunikation og gensidig orientering der fremmer effektive løsninger.
Vi vil være en organisation, der til stadighed værner om et godt arbejdsmiljø.
Vi vil være ydmyge overfor beredskabets unikke opgaver. Vi har en ambition om at leve op til de forventninger, der stilles os samt øge omverdenens viden om vores ydelser.

Mission
Vi leverer tryghed og sikkerhed for borgere og erhvervsliv.
Vi beskytter samfundsmæssige værdier med baggrund i lovgivningen.
Vi skaber værdi for ejer kommunerne, er lokalt forankrede, nærværende og tilgængelige

I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herning Kommune, H.P. Hansens Vej 112, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2330&ERId=83579

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877167

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook