Analytisk stærke styringsmedarbejdere med solide Business-Intelligence kompetencer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du stor erfaring med Microsoft PowerBI? Motiveres du af at yde kvalificeret ledelsessupport? Har du evnen og lysten til at analysere, fortolke og formidle tal overskueligt og informativt? Er du proaktiv og serviceminded, og motiveres du af at samarbejde på alle niveauer i organisationen? Så er det måske dig, der skal være vores nye kollega.

I Vurderingsstyrelsen udarbejder vi vurderinger af alle landets ca. 1,7 millioner ejerboliger, ca. 400.000 erhvervsejendomme og ca. 100.000 landbrugs- og skovejendomme. Til det formål har vi gang i implementeringen af et nyt ejendomsvurderingssystem, og vores arbejde er stærkt præget af den omstilling, der er forbundet med overgangen til det nye system.

Vores kontor, Drifts- og produktionsstyring i Herning, søger en medarbejder med strategisk tilgang og operationelt drive, der skal være med til at bygge de forretningsunderstøttende værktøjer, som skal anvendes til produktionsplanlægning og -opfølgning.

Driftsstyring og produktionsopfølgning
Kontorets primære opgave er at udarbejde planer for drift og produktion samt sikre opfølgningen herpå. Vi arbejder bl.a. med at:

  • nedbryde den overordnede produktionsplan i egentlige driftsplaner
  • udarbejde og formidle afrapporteringer på driftsstatus på en overskuelig og informativ måde
  • udvikle, operationalisere og implementere produktionsstyringsmodeller, -processer og -værktøjer.
Som medarbejder i Drifts- og produktionsstyring bistår du kontorchefen med driftsstyring og produktionsopfølgning, primært ved udarbejdelse af afrapporteringer i PowerBI. Det forventes, at du er med til at udvikle og vedligeholde vores værktøjer, at du løbende har overblik over udviklingen i driften, og at bringer relevante problemstillinger på bordet. Din arbejdsplads vil være i Herning, men lettere rejseaktivitet, fx til en eller flere af vores øvrige lokationer, skal forventes.

Dygtig sparringspartner med driftsindsigt og formidlingsevner
Du kan udarbejde meningsskabende statistikker og ledelsesrapportering, samt fortolke og formidle tal for driften overskueligt og informativt. Du bidrager med analyser, indsamling af viden og data på tværs af enheder, og du kan påpege tendenser og behov for indsatser. Du har gå-mod-mod og trives med opgaver som du selv er med til at definere.

Vi lægger vægt på, at du:

  • har en relevant uddannelse, forventelig inden for samfundsvidenskab, hvor du har opnået god metodefaglighed og erfaring med databearbejdning og formidling.
  • er fortrolig med Microsofts PowerBI - kendskab til Power Automate er en fordel
  • har en solid tal- og systemforståelse, og kan bruge fx Excel, BO, og SAP ved analyse, sammenstilling og fortolkning af tal
  • har gode kommunikationsevner og kan formidle data- og talmateriale på en overskuelig og let forståelig måde
  • har driftsindsigt og forståelse for sammenhænge på tværs
  • kan arbejde i krydsfeltet mellem de strategiske målsætninger og det operationelle niveau
  • trives med selvstændigt ansvar, er fleksibel, proaktiv og resultatorienteret
  • trives i det tværgående samarbejde, har gennemslagskraft og selv kan strukturere dine opgaver
  • er en dygtig sparringspartner, og finder dig godt til rette i en understøttende rolle.
Endelig trives du i et miljø, hvor tempoet er højt, og hvor vi løfter i flok.

Bliv en del af et stærkt fagligt miljø
Som medarbejder i Drifts- og produktionsstyring indgår du i et kontor med 10 engagerede og meget kompetente kolleger, hvor vi er fælles om at vedligeholde et stærkt fagligt miljø i en uformel og tillidsfuld atmosfære – med højt til loftet og godt humør.

Jobbet kræver engagement og indsats, og derfor tilbyder vi også rammerne for et godt arbejdsliv for dig som medarbejder, hvor der er god balance mellem arbejde og fritid, og hvor du har høj indflydelse på egne opgaver og udvikling.

Vi har fokus på nærværende ledelse, hvor løbende feedback er en selvfølge.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest onsdag den 7. februar 2023. Vi forventer at holde samtaler i uge 7.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet reference og straffeattest.

Forventet tiltrædelse er snarest muligt.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Adam Schacke på 72373477 eller Adam.Schacke@VURDST.dk.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Herning, Brændgårdvej, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975938

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet