Administrativ holdspiller med blik for detalje og helhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du driftssikker og serviceorienteret? Og vil du have gode og engagerede kolleger? Så kom og bliv en del af Teknik og Miljø i Herning Kommune!
Administration og Udvikling er en af otte afdelinger i Teknik og Miljø i Herning Kommune, og fungerer som det administrative, koordinerende og servicerende led for forvaltningens øvrige afdelinger. Her mangler vi en rutineret og ambitiøs administrativ medarbejder som vores nye kollega.

Om stillingen
Som din absolut vigtigste arbejdsopgave bliver du sekretær for Herning Kommunes Miljø-, Infrastruktur- og Naturudvalg. Som udvalgssekretær får du ansvaret for klargøring af dagsordner til de politiske udvalgsmøder. Du samler trådene, deltager på udvalgsmødet og står for at offentliggøre beslutningsreferatet på kommunens hjemmeside. Desuden planlægger og koordinerer du udvalgets arrangementer og aktiviteter udenfor huset. Alt sammen i tæt samarbejde med din sekretærkollega og forvaltningens ledelse.

I afdelingen arbejder vi på at skabe øget robusthed og sikker drift i opgaveløsningen. Du vil derfor skulle indgå i afdelingens sekretærteam og blive ”makker” på flere andre opgaver, da vi prioriterer, at flere medarbejdere kan løse de samme opgaver. Så du skal først og fremmest være indstillet på at tage din andel af daglige ”rugbrødsopgaver”, såvel som større og mindre udviklingsopgaver på længere sigt. Du vil f.eks. komme til at beskæftige dig med aktindsigter, være chefsekretær og implementere nye administrative opgaver – det hele selvfølgelig i tæt samarbejde med dine øvrige kolleger i afdelingen.
Som en af dine faste opgaver, vil du blive Teknik og Miljø-forvaltningens centrale web- og intra-administrator. Du skal blandt andet hjælpe med nyt indhold, vedligehold og webtilgængelighed på Teknik og Miljøs sider på www.herning.dk. Du vil også skulle varetage funktionen som intra-administrator med ansvar for at vedligeholde Teknik og Miljøs intraside – og du er velkommen til at se på det hele med friske øjne!

Dine faglige kvalifikationer

  • du er uddannet indenfor kontor, måske suppleret med efter- eller videregående uddannelse, f.eks. kommunom eller diplom
  • du har gennem erfaring tilegnet dig solide administrative kompetencer
  • du er god til mundtlig og skriftlig kommunikation og har en skarp ”rød pen”
  • du er en erfaren IT-bruger med flair for at arbejde i forskellige systemer, f.eks. SBSYS, Umbraco og IntraNote.

Dine personlige egenskaber
  • du skal kunne trives med, at nogle dage byder på hektisk aktivitet, hvor særligt rollen som udvalgssekretær i perioder kan være krævende
  • du skal besidde en vis portion tålmodighed, og være venlig men vedholdende i dit fokus på at nå i mål med opgaverne
  • du er serviceorienteret og sætter både opgaven og det positive samarbejde i centrum
  • du er nysgerrig, initiativrig og energisk, og har lyst og evner til at kaste dig ud i forskelligartede opgaver.

Om os
Administration og Udvikling er organiseret i to teams, et udviklingsteam og et administrativt team, som tilsammen har et godt kollegialt fællesskab, en høj arbejdsmoral og en uformel, humoristisk tone.

Teknik og Miljø er en virkelig god arbejdsplads, hvor vi sammen skaber bedre og mere bæredygtige løsninger. I øjeblikket er vi i gang med at forandre vores arbejdskultur, hvor alle medarbejdere deltager som ”Medskabere” i udviklingen. Her bliver du selvfølgelig også inviteret med.

Hører du til den yngre aldersgruppe, har du mulighed for at deltage i forvaltningens netværk for unge medarbejdere. Er du ældre, kan du se frem til, at vi har aktivt fokus på din senkarriere. Og er du lige midt i mellem, skal du ikke heller holde dig tilbage – vi tilbyder muligheder for faglig og personlig udvikling til alle aldre!

Se mere om Teknik og Miljø på tm.herning.dk

Vi ser frem til at høre fra dig, og hvordan du med dine erfaringer og kompetencer kan bidrage til at løse de opgaver, som stillingen omfatter.

Praktiske oplysninger
  • stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen og arbejdstiden følger Rådhusets åbningstider. Vi har flextid og mulighed for hjemmearbejde
  • forventet tiltrædelse senest 1. november 2023
  • løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
  • søndag den 10. september 2023
  • vi forventer at holde samtaler torsdag den 21. september 2023.

Vil du vide mere?
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Helle Lorentsen på telefon 21 34 55 10 eller mail helle.lorentsen@herning.dk

I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herning Kommune, Torvet 5, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2330&ERId=84336

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892850

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet