Seerup Optics har vokseværk

Foto: Seerup Optics. Den nye butik finder du et par skridt længere oppe ad Bredgade
Profilbillede
dato

På den hidtidige butiksfacade i Bredgade 3 har der i et stykke tid været skrevet med store bogstaver ”Vi har fået vokseværk, derfor er vi flyttet i nye lokaler”. De nye lokaler blev taget i brug den 16. maj, blot 100 skridt længere oppe ad Bredgade. 

Pladsmangel og ønsket om at rykke i nye lokaler vidner om, hvor godt det går for Seerup Optics i Herning. 


Foto: Seerup Optics // De nye butikslokaler er velindrettede og har masser af plads til kunderne 

Butikschef Michael Fenger begrunder flytningen: 

”Vi havde haft pladsmangel i nogen tid, og samtidig ville vi gerne præsentere butikken på en ny måde. Det var ikke muligt i de gamle lokaler, hvor der ikke var nok plads til at udfolde vort nye udtryk.”

Nu kan vi vise kunderne det, vi gerne vil

Når man flytter i større lokaler, er der også mange flere muligheder for at give kunderne en bedre købsoplevelse.

"Her har vi for eksempel haft mulighed for at lave større prøverum," forklarer Michael.

”Og her er mere luftigt og højere til loftet. Måske er det et levn fra coronatiden, at kunderne også godt kan lide at holde lidt afstand til hinanden. Men det vil vi gerne bevare, så der er bedre plads til at gå rundt og kigge på vores store udvalg af brillestel.”


Foto: Seerup Optics // Hos optikeren har de gjort sig umage for at skabe et miljø, hvor der er tænkt over detaljerne - her ses solbrilleskabet, der netop har fået nye låger 

Der har været mange kunder og leverandører forbi den nye butik siden åbningen den 16. maj. Alle som én har udtrykt forbløffelse over, hvor inspirerende et rum, det var at komme ind i. De friske farver, der dominerer overalt, giver også et let og meget indbydende udtryk.

Vækst lige fra starten

Seerup Optics har været i Herning i godt to år. Lige fra starten har der været en positiv tilgang til butikken og konceptet.

”Vi har oplevet stor vækst, og vi vidste godt, at hvis vækstkurven fortsat var stejl, skulle vi finde nye lokaler på et tidspunkt,” fortæller Michael.


Foto: Seerup Optics // Når du træder ind i butikken, starter oplevelsen af, at du som kunde møder kvalitet hele vejen igennem 

”Det stod hurtigt klart, at der blev pladsmangel i de gamle lokaler, fordi vi udvidede sortimentet løbende. Vi ville gerne opfylde kundernes behov og ønsker til udvalget, og det kræver mere plads at kunne rumme alle de briller, solbriller og stel, vi tilbyder.”

Eksklusivt udvalg af mærker

På hylderne hos Seerup Optics finder man mærker, som kun få andre optikere i Danmark tilbyder. Det er mærker, der sælges internationalt, og producenterne skal derfor kunne levere til hele verden. 

”Nogle af de nyere mærker, vi har fået ind, er Balmain Paris, Akoni og HUG. Det er rigtig lækre, kvalitetsmærker. Vi har i forvejen en bred portefølje af kvalitetsbriller og solbriller fra både CELINE, Bottega Veneta og Gucci, og som en af de få forhandlere i Danmark sælger vi Dior.”


Foto: Seerup Optics // I de nye rammer er der plads til at præsentere produkterne, så de tager sig bedst muligt ud 

Michael teaser om et nyt mærke, der er på trapperne:

“Vi er måske ved at få et nyt mærke ind, som vi rigtig gerne vil have ind, men det ved vi mere om snart.”

FLEX medlemskab

En anden ting, der gør Seerup Optics til noget helt særligt, er deres FLEX medlemskab. Ved at være medlem betaler kunden et fast beløb per måned, der afhænger af, om man benytter enkeltstyrke- eller flerstyrkeglas. Man kan naturligvis også blive FLEX kunde med kontaktlinser.

Som FLEX medlem kan kunden vælge alle briller og solbriller i forretningen og skifte lige så tit, det skal være. For hvert køb opnår man 70 procent rabat, også på lækre mærkevarer og glas af høj kvalitet. Desuden inkluderer FLEX en forsikringsordning, ligesom kunden får et gavekort for hvert nyt medlem, han eller hun skaffer.

Gå på opdagelse i det store udvalg på Seerup Optics hjemmeside. 

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Seerup Optics