RealMæglerne Herning dyrker lokalsamfundet

Foto: Ole Mærsk Engelbrecht // RealMæglerne Herning .
Profilbillede
dato

Ole Mærsk Engelbredt, ejendomsmægler og medindehaver af RealMæglerne Herning, er som person engageret i det lokalsamfund, hvor han bor. Det smitter af på hans arbejde, fordi et godt lokalkendskab er absolut nødvendigt, hvis man vil være en god ejendomsmægler. Her giver han fem gode råd til huskøbere.

For ni år siden besluttede han og familien at flytte fra Herning og ud til Lind, og det har han ikke fortrudt.

”Vi bor nu i et hus, som vi byggede i 2018, med meget kort afstand til skole, fritidsliv, indkøb og sport, så vi har indrettet vores boligsituation ud fra det familieliv, vi gerne vil leve. Det er faktisk den slags ting, de fleste købere lægger vægt på” fortæller han.

”Som ejendomsmægler er det en fordel, at man bor i sit lokalmiljø og engagerer sig i sit lokalmiljø, så man har fingeren på pulsen,” siger han.

Den professionelle holdånd

På arbejdet skal holdet spille godt sammen.

”Vi har et godt hold. Der er fem rigtig dygtige folk i forretningen, som tager opgaven personligt og seriøst. Vi har det godt sammen, og det mener vi også, at både sælgere og købere kan mærke,” siger Ole.

Ole har selv været mægler i 19 år og har været forskellige steder, men har været ved RealMæglerne i otte år. For seks år siden åbnede de forretningen i Herning, som han stadig er daglig leder og medejer af. Forretningen ejer han sammen med Anders Bjerregaard og sammen ejer de to også RealMæglerne Holstebro.

Fornuftig vækst

”Vi lægger vægt på, at vi har en størrelse, der gør, at vores sælgere kan bevare den personlige tætte kontakt med vores kunder. Man får som kunde sin egen personlige ejendomsmægler, og det skal være til at komme i kontakt med os,” fortæller han.

”Vi vil gerne vækste, men det må ikke være på bekostning af den gode kontakt til kunderne. Det er ikke vores ambition at være størst, men vi har plads til at udvide. Det kræver bare, at vi kan ansætte folk nok til, at vi kan bevare den tætte relation til kunderne,” siger han.

Det kræver også, at der hele tiden bliver solgt noget, så der er udskiftning i boligemnerne. Og det gør der heldigvis hos Realmæglerne i Herning. Ifølge Ole Mærsk Engelbredt er det nøglen til at bevare den høje kundetilfredshed, de har i forvejen.

 Fem tips til god køberadfærd

Ifølge Ole Mærsk Engelbredt er det ikke ligegyldigt, hvordan køberen agerer i forbindelse med handlen. Han har oplevet sælgere, som vælger købere fra på grund af den måde, de har ageret på undervejs i handelen. Derfor giver han følgende tips til god køberadfærd:

· Skjul ikke din begejstring. Nogle købere tror, de kan presse prisen, hvis de ikke virker alt for begejstrede. I virkeligheden er det bedre at vise sin begejstring, så vi bedre kan hjælpe med at finde løsninger

· Skjul ikke din kritik. Vær konkret, når du kritiserer noget ved det hus, du kigger på. Vi har set rigtig mange huse og kender måske en simpel løsning, som kan give dig et bedre hjem.

· Hav styr på det økonomiske. Besøg banken før, du besøger ejendomsmægleren, så du ved, om du rent faktisk har mulighed for at købe det hus, du forelsker dig i.

· Giv et seriøst bud. For det meste er prisen sat fornuftigt, men hvis du for eksempel kan overtage på den dato, som passer sælger bedst, kan det godt være, at prisen kan rykkes.

· Hav tillid til ejendomsmægleren. Selvfølgelig er vi altid sælgers repræsentant, men vi kan kun guide dig gennem handelen, hvis du giver os indblik i dine tanker om huset. Og hvis du kommer til at sige noget, der kan såre sælger, siger vi det ikke videre.

Vil du vide mere om RealMæglerne Herning? Så klik her

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Ole Mærsk Engelbrecht // RealMæglerne Herning