Jacobsen Group: Lejeren er en del af teamet

Foto: Peter Juul // Jacobsen Group .
Profilbillede
dato

Jacobsen Group er den største udbyder at lejelejligheder i Herning. Til trods for størrelsen, så er det vigtigste for dem, at pleje deres lejere og imødekomme deres individuelle behov. Hos Jacobsen Group er de nemlig ikke i tvivl om, at den vigtigste valuta – det er glade lejere.  

For direktør Peter Juul har det lagt i kortene at arbejde med ejendomme. Han er uddannet jurist, og har flere års erfaring inden for alle former for ejendomsudvikling. Med hans store erfaring, ved han også hvad der driver en god forretning.

Hos Jacobsen Group er det vigtigt at imødekomme lejernes behov. Ikke nok med at de skal have en fornuftig lejlighed, så er det også vigtigt at have et team med omkring lejekontrakten, som kan hjælpe med alt hvad dagligdagen kan bringe af opgaver.

Der er nemlig sjældent behov for at ringe til eksterne håndværkere, for Peter Juul har et stort team bag sig, så hvis lejerne har brug for håndværkere, vvs-installatører eller en gartner, så kan han hurtigt trække på en i sit team.  

Dette sikrer en tilfreds og tryg lejer, der altid kan få hjælp lige rundt hjørnet.  

Fart på nye tiltag
Som en ny service overfor lejerne, er et af de nye tiltag for Jacobsen Group, at de lige nu er ved at installere de første hurtigladere på 5 af deres ejendomme, så de kan tilbyde både bolig- og erhvervslejere, opladning af el-biler i deres lokalområde. 

Det er et stort skridt for firmaet, da det sikrer dem en grønnere fremtid samtidig med, at en del af deres lejere er i stand til at kunne få ladet elbilen.

Og nye tiltag er der nok af mener, direktør Peter Juul. For når Herning er i udvikling, så skal der løbes hurtigt for at følge med.  

Hen over de næste par år skal der opføres ca. 80 boliger i Holing Engpark, hvoraf størstedelen skal udlejes, og Jacobsen Group færdiggør i slutningen af juni måned opførelsen af knap 7.000 m2 moderne kontorer på Haraldsgade 36, lige ved rundkørslen, hvor motorvejen fra Aarhus rammer Herning.

Det bliver den første kontorejendom i Herning til større virksomheder, hvor der er fuld fælles kantine og mødefaciliteter.  

Hjælpende hånd under Covid-19 
Der er ingen tvivl om at kerneværdien for Jacobsen Group ligger i at de lever af og for deres lejere.  

De tilbyder allerede under fraflytningssynet med lejerne en fast pris for den istandsættelse af lejligheden de skal betale for, så de tidligt i flytteforløbet ved, hvilken regning de ender med at få, så der ikke senere kommer uventede negative overraskelser.

”Herudover har vi ikke begrænsninger på om lejerne selv må istandsætte lejlighederne – ønsker de det, er de meget velkomne til det”, fortæller direktør Peter Juul.

For ærlighed skaber tryghed. De vil hellere strække sig langt for at beholde en eksisterende lejer, end at skulle skifte dem ud, hvis de har forbigående problemer.  

Det betød for eksempel at Jacobsen Group har lavet individuelle aftaler med de erhvervslejere der var presset under corona-nedlukningerne. Her tilbød de også i foråret 2020 alle boliglejere henstand med husleje, hvis de følte det var nødvendigt.

”Vi har også hvert år afsat op til kr. 100.000 i alt til at hjælpe vore boliglejere, hvis de kommer i midlertidige betalingsproblemer – for som nævnt, hellere holde på dem, end finde nye lejere”, fortæller Peter Juul.

En del af et team  
Hos Jacobsen Group er ingen opgave for stor, det skyldes at medarbejdere altid er klar til at hjælpe hinanden. Alle medarbejdere er hvert forår ude at gøre grønne områder og plæner forårsklare med en fælles arbejdsdag.

Måske man har en opfattelse om forholdet mellem lejer og udlejer er et modsætningsforhold. Ifølge Peter Juul er der selvfølgelig også modsatrettede interesser omkring huslejens størrelse og andre vilkår. Men hos Jacobsen Group aftaler de individuelle vilkår i lejekontrakten.  

Det sikrer nemlig at forholdet bliver opfattet som et samarbejde, hvor det bedste ifølge Peter Juul helt klart er:

 ”Når vi får en mail, opringning eller en anmeldelse på sociale medier, hvor medarbejdere bliver rost for deres indsats, uanset om det er i forbindelse med udlejningen, løbende service fra en vicevært, eller den behandling en lejer har modtaget ved udflytningen fra os, for så er samarbejdet jo en succes.”

Læs meget mere om Jacobsen Group på deres hjemmeside eller Facebookside.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Redaktionen