Herning Kommune tilbyder udvidede online services og opdaterer flagdage som følge af tragiske hændelser i Sverige

Foto: Herning Kommune.
dato

Herning Kommune byder på en række online services og har opdateret flagdage i respekt for aktuelle hændelser i Sverige. Samtidig kan borgere nemt komme i kontakt med kommunens kommunikationsafdeling.

Herning Kommune tilbyder en bred vifte af elektroniske services for sine borgere og virksomheder. Blandt de tilgængelige tjenester er det muligt at bestille tid i Borgerservice, indberette bekymringer for et barn, og ansøge om byggetilladelse. Disse services, sammen med mange andre som parkeringstilladelse og ændring af virksomheds stamdata, kan tilgås direkte via kommunens digitale platforme.

I respekt for ofrene efter det tragiske masseskyderi i Örebro, Sverige, har Justitsministeriet og Kongehuset valgt at aflyse de planlagte flagdage på Dronning Marys fødselsdag onsdag og Prinsesse Maries fødselsdag torsdag. Dette betyder, at der ikke vil blive flaget ved statslige steder, herunder Herning Rådhus.

Borgere, der ønsker yderligere information eller har spørgsmål, opfordres til at kontakte kommunens kommunikationschef, Ole Hansen. Ole Hansen kan nås både via telefon på 96 28 26 42 eller mobil 40 22 32 28, samt via e-mail på ole.hansen@herning.dk. For personlige eller følsomme oplysninger anbefales det at benytte sikker mail.

Herning Kommunes adresse er Torvet 5, 7400 Herning, og CVR nummeret er 29 18 99 19. Borgere kan også benytte Borger.dk, og virksomheder kan kontakte via Virk.dk for yderligere online tjenester og information.

https://www.herning.dk/nyheder/2025/feb/flagdage-aflyst

Kilde: Herning Kommune

Seneste på facebook