Trafikændringer på vej i Herning: Etape på Hammerum Hovedgade starter snart

Foto: Herning Kommune.
dato

Herning Kommune tilbyder en bred vifte af tjenester for borgerne, inklusive borgerservice, anmeldelser og byggetilladelser. Vær opmærksom på den kommende etape på Hammerum Hovedgade, der vil medføre ændringer i trafik og busruter.

Herning Kommune har gjort det nemt for borgerne at navigere blandt en række forskellige tjenester. Der er nu mulighed for at bestille tid til borgerservice, rapportere bekymringer vedrørende børn, give feedback til kommunen og ansøge om byggetilladelser. Derudover er der skabt specifikke informationssider rettet mod børn og unge. For dem, der planlægger større arrangementer, kan der nu lånes arealer, og parkeringstilladelser kan ansøges. Virksomheder i Herning har desuden mulighed for at ændre stamdata nemt og hurtigt. Et centralt projekt er den næste etape på Hammerum Hovedgade, der varer fra 18. februar til 30. juni. Denne etape vil medføre, at strækningen fra Ny Gjellerupvej til Frederiksgade er spærret. Omkørsel vil ske via Ny Gjellerupvej, K. Møllers Vej, Højgade og Frederiksgade. Dette projekt påvirker også den lokale bustransport. Linjerne 2 og 5 standser ikke ved Agroskolen og Kastanie Allé, mens ruterne 169, 116 og 124 har ophør af tjenester ved flere stoppesteder, inkluderet Agerskovvej, Vester Allé og Hammerum Hovedgade. Borgere, der har brug for at kontakte kommunen, kan finde nødvendige oplysninger såsom adresse og CVR-nummer. Herning Kommune er placeret på Torvet 5, 7400 Herning, CVR-nummeret er 29 18 99 19, og yderligere kontaktmuligheder findes også. For mere information og yderligere tjenester kan man besøge Herning Kommunes hjemmeside.

https://www.herning.dk/nyheder/2025/feb/vi-spaerrer-igen-hammerum-hovedgade

Kilde: Herning Kommune

Seneste på facebook