Faglig stærk regnskabsprofil med interesse for udvikling og det brede samarbejde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du solid erfaring med opgaver, der kræver stærke faglige, analytiske og regnskabsmæssige kvalifikationer? Trives du i et udadvendt job, hvor man får ansvar fra start, og hvor du bliver en del af et bredt fagligt samarbejde med fokus på høj faglighed og god service? Vil du være med til at udvikle og styrke processerne i udgiftsregnskabet, så de skaber værdi for andre og understøtter en stor koncern, som Skatteministeriet? Så er du måske vores nye kollega i Regnskabsteamet.

Vi sikrer kvalitet og korrekthed i Skatteministeriets udgiftsregnskab
Regnskabsteamet, som er er en del af kontoret ”Regnskab og Rejser”, varetager en meningsfuld opgave med at kvalitetssikre og afstemme regnskaberne. Således er grundlaget for aflæggelse af et korrekt omkostningsregnskab for hele Skatteministeriets koncern til stede. Vi arbejder for at levere en professionel og effektiv service overfor Skatteministeriets ansatte. Hos os får du mulighed for at bringe din faglighed i spil til at skabe værdi for hele koncernen i et tæt samarbejde med Skatteministeriets økonomifunktioner.

Dine opgaver kan bl.a. være:

  • Månedsafslutning og afstemninger
  • Bidrag og sparring i forbindelse med komplekse regnskabsmæssige spørgsmål - både internt og på tværs af Skatteministeriets koncern
  • Udredning af regnskabsproblematikker - herunder beskrivelse, løsning og implementering i samarbejde med kollegaer i forretningen
  • Medvirke til at sikre og udvikle værdiskabende processer
  • Bistå med ledelsessparring
  • Samarbejde med Skatteministeriets institutioner og styrelser
  • Udarbejdelse af regnskabsdata til brug for statistik, analyse mv.
  • Diverse ad hoc-opgaver relateret til en regnskabsfunktion.
Regnskab og Rejser er placeret i Herning og er en del Administrations- og Servicestyrelsen. Du vil blive en del af et regnskabsteam på 5 medarbejder. På kontoret Regnskab og Rejser er der ca. 40 medarbejdere med forskellig uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund.

Stærk regnskabsprofil med interesse for udvikling og procesoptimering
Vi forestiller os, at din uddannelsesmæssige baggrund er som cand.merc.aud., HD eller tilsvarende – gerne kombineret med flere års erfaring fra det offentlige, revisionsbranchen eller det private erhvervsliv. Du har et godt kendskab til regnskabsopgaver, og det vil være en fordel med kendskab til regler og krav på statens regnskabsområde, men det er ikke et krav.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en ægte passion for regnskab
  • Besidder et højt personligt drive og er engageret, proaktiv og kvalitetsbevidst i opgaveløsningen
  • Er fleksibel med hensyn til opgaver, der skal løses med korte deadlines
  • Har gode samarbejds- og kommunikationsevner
  • Er en stærk formidler i både skrift og tale, ligesom du kan formidle komplekse regnskabsmæssige sammenhænge på en enkel og let forståelig måde
  • Har kompetencer indenfor procesoptimering.
Det er vigtigt, at du brænder for at tage del i at gøre regnskabsaflæggelsen endnu bedre. Du trives i en organisation, hvor forandringer er konstante, og hvor der samarbejdes på tværs af kontorer og styrelser mod et fælles mål. Endvidere har du den grundighed, der er nødvendig for at sikre leverancer af høj kvalitet i samarbejde med andre.

Faglige udfordringer, engagerede kolleger og et tillidsbaseret arbejdsmiljø
For os er det vigtigt, at du kommer godt fra start med hjælp fra en fast oplæringsmakker og et veltilrettelagt onboarding program. Du vil blive en del af et kollegialt fællesskab med god humor og høj trivsel, hvor tonen er åben og ærlig. Vi arbejder sammen om vores fælles mål, og vi bidrager alle til at skabe en hverdag, der er spændende og udfordrende med fokus på ansvarlighed, høj faglighed og mulighed for personlig udvikling i et travlt miljø.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest den onsdag den 22. november 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Jesper Nielsen på tlf. 72 37 18 68.

Vi forventer at afholde samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag. Der kan indgå en anden samtalerunde med personlighedsanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Tiltrædelse vil være pr. 1. februar 2024 eller snarest muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Herning, Brændgårdvej, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938990

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet